زندگینامه شهید سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش

نام:ابراهیم

نام خانوادگی:رئیسی

تاریخ تولد:آذر ماه 1339

محل تولد:مشهد

تاریخ شهادت:30 اردیبهشت 1403

محل شهادت: آذربایجان شرقی

همسر:دکتر جمیله سادات علم الهدی

فرزندان: 2 دختر

 

ابراهیم رئیسی

بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی

زندگی شخصی و خانواده ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی در تاریخ آذر سال 1339 در مشهد متولد شد؛ با توجه به این اعداد و ارقام به پاسخ سوال خود با عنوان رئیس جمهور رئیسی چند سالشه، میرسید. درمورد اصالت ایشان و اینکه رئیس جمهور رئیسی اهل کجاست، اسم چند منطقه توسط برخی وب سایتها عنوان شده است که صحت ندارد و آقای رئیس جمهور، اصالتا اهل مشهد هستند و با توجه به این مسئله میتوان به اینکه پدر سید ابراهیم رئیسی اهل کجاست نیز رسید.

نوجوانی ابراهیم رئیسی

نوجوانی سید ابراهیم رئیسی

پدر آقای رئیس جمهور حجة الاسلام سیدحاجی رئیس الساداتی و مادر ایشان سیده عصمت خدادادحسینی بود. رئیسی رئیس جمهور در کودکی و زمانیکه تنها 5 سال سن داشتند، پدر خود را از دست داد. 

جوانی ابراهیم رئیسی

دوران جوانی آیت‌الله رئیسی

محل و نحوه شهادت رئیسی

آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد و متاسفانه همه سرنشینان به شهادت رسیدند.

تاریخ پایان ریاست جمهوری رئیسی

ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی در پی پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران سال 1400 آغاز شد و او به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران آغاز به کار کرد. متاسفانه 30 اردیبهشت 1403 در حالی که بیش از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود، بالگرد حامل رئیس جمهور سقوط و ایشان به شهادت رسیدند.

رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی

ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی

بر اساس اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی در صورت فوت، عزل، استعفا، و یا غیبت و بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور، معاون اول او با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های او را برعهده می‌گیرد و شورای متشکل از او، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که ظرف مدت زمانی حداکثر 50 روزه رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

تحصیلات سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

ایشان یکی از چهره های مطرح در عرصه انتشار کتاب بوده و دوران تحصیل خود را در حوزه سپری کرده بودند. سید ابراهیم رئیسی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه جوادیه گذرانده و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب ادامه دادند.

سال 1354 بود که برای ادامه تحصیل به حوزه علمیة قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفتند و دوره ای از تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه‌ای که تحت نظر امام خمینی اداره می‌شد، تحصیل کردند.

ابراهیم رئیسی چند سال دارد

ازدواج و همسر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

شهید دکتر رئیسی در سال 1362 زمانیکه 26 ساله بودند با دکتر جمیله سادات علم الهدی دختر ارشد آیت الله علم الهدی ازدواج کردند؛ آن زمان آقای رئیسی دادستان همدان بودند و به گفته خودشان، مهریه همسرشان مهریه حضرت زهرا(س) بود.

عکس خانم سید ابراهیم رئیسی را در دیدارها و مجالس رسمی بارها دیده ایم و در مورد میزان تحصیلات و سوابق ایشان هم میدانیم که، خانم دکتر علم الهدی دانشیار رشته فلسفه علوم تربیت دانشگاه شهید بهشتی تهران، رییس سابق پژوهشگاه علوم انسانی و رییس کمیسیون تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

جمیله علم الهدی

دکتر جمیله علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی

فرزندان سید ابراهیم رئیسی

موضوع عکس فرزندان سید ابراهیم رئیسی و اسم فرزندان رئیسی رئیس جمهور جزو جستجوهای برتر شما در این رابطه بوده است که در توضیح آن باید بگوییم که دکتر رئیسی و همسرشان دو فرزند دختر دارند که با یکی از آنها در جریان مصاحبه تصویری که پس از ریاست جمهوری جناب رئیسی انجام شد، آشنا شدید.

هر دو دختر آیت الله رئیسی بعد از دریافت مدرک دیپلم ازدواج کردند و متاهل هستند. در واقع دوران تحصیلات دانشگاهی آنها بعد از متاهل شدنشان صورت گرفت. دختر اول شهید رئیسی دارای دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته های علوم اجتماعی از دانشگاه الزهرا (س) و رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم حدیث شهر ری است. دختر دوم ایشان نیز کارشناسی رشته فیزیک از دانشگاه شریف دارد.

موضوع اسم فرزندان سید ابراهیم رئیسی بعد از انتشار خبر شهادت ایشان مورد سوال بود که نام یکی از آنها ریحانه رئیسی است ولی از دختر دیگر ایشان اطلاعاتی در دسترس نیست.

دختر ابراهیم رئیسی

دختر آیت الله ابراهیم رئیسی

دوران و زمینه های فعالیت سید ابراهیم رئیسی در دولت

  • انتصاب به عنوان دادستان کرج در سال 1359 و در سن 20 سالگی.
  • انتخاب به عنوان دادستان استان همدان در سال 1361 و فعالیت به‌طور هم‌زمان در دو شهر کرج و همدان.
  • معاونت گروهکی دادستان تهران
  • دادستان انقلاب تهران در سال 1364
  • رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه با دستور امام خمینی در سال 1367
  • دادستان انقلاب تهران از سال 1368 تا 1373
  • ریاست سازمان بازرسی کل کشور از سال 1373 تا 1383
  • معاون اول قوه قضائیه از سال 1383 تا سال 1393
  • دادستان کل کشور از سال 1393 تا 1394
  • دادستان ویژه روحانیت از سال 1391 تا کنون با حکم مقام معظم رهبری
  • انتصاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی(ع) در 17 اسفند 94
  • عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت در سال 1376
  • ریاست قوهٔ قضائیه
  • عضویت در مجلس خبرگان رهبری با بیش از 80 درصد رای مردم و عضویت در هیأت رئیسه خبرگان رهبری.
  • برنده انتخابات ریاست جمهوری ایران در 28 خرداد 1400 و دریافت حکم ریاست‌جمهوری در 12 مرداد 1400 از سوی رهبر جمهوری اسلامی.