به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، سعید جلیلی در این دیدار از نقش برجسته رهبران این کشور برای رفع مشکلات و ایجاد وحدت داخلی تقدیر کرد و افزود: حفظ و تقویت دستاوردهای عراق پس از خروج نیروهای بیگانه امری مهم است که با خدمترسانی به مردم میسر خواهد شد.

او وجود دولت برخاسته از اراده مردم عراق را فرصتی برای مردم این کشور و منطقه ارزیابی کرد و تاکید کرد، این فرصتی است تا از کلیه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم بهره برداری شود.

وی افزود: عراق در شرایط کنونی باید بتواند نقش اساسی در مناسبات منطقه‌یی و بین‌المللی ایفا کند و به دشمنان اجازه انجام توطئه و سوء استفاده از شرایط را ندهد.

جلیلی ‌پیشرفت‌های کنونی مردم ایران را حاصل مقاومت در برابر فشارهای جبهه استکبار و زیاده خواهی‌های آن‌ها دانست و تصریح کرد: نتایج این مقاومت در خودکفایی ملت ایران در عرصه های مختلف قابل مشاهده است.

حیدر عبادی، نماینده پارلمان و ريیس دفتر حزب الدعوه عراق نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقهيی و بینالمللی و پیشرفتهای دولت عراق و تلاش رهبران این کشور برای عبور از مسائل و مشکلات موجود، خواستار گسترش روابط بیش از پیش حزب الدعوه با جمهوری اسلامی ایران شد.