به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دکتر علي لاریجانی در پيام خود به ريیس مجلس ملی لبنان با اشاره به شکست خفتبار رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، این پیروزی را به ایشان و نمایندگان مجلس و ملت لبنان تبریک گفت.

نبیه بری نیز از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به لبنان در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار به اهمیت پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی اشاره و آن را ضربه جدی بر طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی علیه ملل منطقه و محور مقاومت ارزیابی کرد.

لاریجانی در پیام به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با تبریک این پیروزی به ایشان و مجاهدان عرصه جهاد و شهادت، به ناکارآمدی سلاح‌های پیشرفته و مدرن رژیم صهیونیستی در مقابل ایمان و صبر ملت لبنان و رزمندگان مقاومت اشاره کرد.

متن کامل پیام دکتر لاریجانی به نبیه‌بری به این شرح است:

«جناب آقای نبیه بری

رییس محترم مجلس لبنان

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

خرسندم از جانب خود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سال‌روز پیروزی مقاومت مردم مظلوم لبنان را در جنگ نابرابر ۳۳ روزه، که به شکست خفت‌بار رژیم صهیونیستی و عوامل آن در منطقه انجامید، به جناب‌عالی، نمایندگان محترم پارلمان و ملت عزیز لبنان صمیمانه تبریک و تهنیت گویم.

بدون شک این پیروزی بزرگ که در سایه جان‌فشانی شهدای عزیز مقاومت، پایداری مردم و وحدت همه گروه‌ها و احزاب مقاومت میسر شد، سرآغازی برای پیروزی‌های بزرگ‌تر خواهد بود.

سربلندی و سرافرازی دولت و ملت بزرگ لبنان را از خداوند منان مسألت می‌کنم.»

هم‌چنین متن کامل پیام لاریجانی به دبیرکل حزب الله به این شرح است:

«برادر مجاهد حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله

دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

هم‌زمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی مقاومت قهرمانانه مردم لبنان در نبرد نابرابر ۳۳ روزه و شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، مفتخرم این مناسبت فرخنده را به حضرت‌عالی و دیگر برادران و دلاوران عرصه جهاد و شهادت، صمیمانه تبریک بگویم.

پیروزی دلاورانه و قهرمانانه نیروهای مقاومت در آن روزهای افتخار، خط بطلانی بود بر کارآمدی انبوه سلاح‌های مدرن و مرگبار، در برابر صبر و ایمان ملتی پایدار،

وکم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة بإذن الله والله مع الصابرین.

در پایان ضمن تبریک مجدد سالگرد این پیروزی راهبردی و مستمر به جناب‌عالی و تمامی رزمندگان و مقاومت‌پیشگان جهاد و شهادت، برای شهداء رحمت الهی و برای مجروحین شفای دائمی و برای رزمندگان نصرت نهایی، از درگاهش مسالت می‌کنم.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام
کد خبرنگار: ۷۱۱۶۳
نام و نام خانوادگی*
ایمیل*
متن نظر*