به گزارش افکانیوز به نقل از ايسنا، اين ميهماني كه در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با اقامه نماز جماعت و مراسم افطار همراه بود و سپس رييسجمهور روزه خود را در جمع ايتام، افطار كرد.

در این مراسم، معاون اجرایی رییس جمهور و وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند و ایتام حاضر در این مراسم درد دل و مشکلات خود را با رییس‌جمهور مطرح کردند. برخی از کودکان از رییس‌جمهور تقاضای امضای یادگاری داشتند که محمود احمدی‌نژاد به خواسته آنها پاسخ مثبت داد.

اجرای برنامه توسط روشن‌پژوه مجری برنامه‌های کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. همچنین افرادی از سوی مرکز رسیدگی به شکایت‌ها و نامه‌های مردمی ریاست جمهوری در این مراسم حضور داشته و اقدام به جمع‌آوری نامه‌های ایتام می‌کردند.

در ادامه مراسم، دو گروه سرود از دختران و پسران به صورت جداگانه به اجرای برنامه پرداختند و ایتام استان البرز نیز تابلویی را به رسم یادبود به رییس‌جمهور اهدا کردند.

محمود احمدی‌نژاد در جمع ایتام، با ابراز خرسندی از اینکه در اولین روز از بهترین ماه سال این فرصت ایجاد شده تا در کنار ایتام باشد، گفت: انسان مهم‌ترین مخلوق خداست و خدای متعال به این آفریده‌اش توانمندهای زیادی عطا کرده است. توانمندی‌های انسان بی‌نهایت است و او می‌تواند به جایی برسد که تصورش را نمی‌توان کرد و اگر انسان تصمیم بگیرد، به هرچه بخواهد می‌رسد.

وی با بیان اینکه " استعداد‌های الهی در شرایط معمولی شکوفا نخواهد شد "، تاکید کرد: تمام انسان‌های بزرگ تاریخ از دل مشکلات بیرون آمدند، بزرگ شدند و به قله‌ها رسیده‌اند.

احمدی‌نژاد خطاب به حاضران، با تاکید براینکه قدر خودتان را بدانید، یادآور شد: تک‌تک شما می‌توانید یک عالم، دانشمند، مخترع و از افرادی باشید که از لحاظ معنوی جایگاه والایی دارند.

رییس‌جمهور، ایمان، صبر و تلاش را عوامل پیروزی عنوان کرد و گفت: خداوند یار کسانی است که ایمان و صبر دارند و تلاش می‌کنند. شما با این سه فاکتور می‌توانید به پیروزی برسید و ما نیز برای موفقیت شما هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم.

اين برنامه تا ساعت ۲۲:۳۰ ادامه داشت.