به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،اخبار روز نوشت: جنبش سبز يك شاهكار بود كه در آن با زرنگي توانستيم فيل سبز را از روزن نظارت شوراي نگهبان عبور دهيم. اما وقتي حاكميت از شوك درآمد بر آن شد كه اين بساط را جمع كند و ما در نبرد ميداني كم آورديم و ناچار به عقب نشيني شديم.


این پایگاه گروهکی می افزاید: درست است عقب نشینی کردیم اما تقسیم بندی خودی و غیرخودی به هم خورد و شبکه ای از مخالفان ساخته شد. موسوی خودی و غیرخودی را کنار گذاشت.


نویسنده آنگاه از ذبح جنبش سبز خبر داده و می افزاید: از دو ناحیه کوشش هایی برای ذبح جنبش سبز به عمل می آید یکی در راستای ذبح اسلامی و دیگر ذبح سکولاریستی آن. در داخل کشور زردهایی که می کوشند ردای اصلاح طلبی را به تن ناراست خود کنند و پشت به جنبش اصلاح طلبان کنند.


آنها تا اعلام برائت نسبت به موسوی و بریدن سر جنبش سبز پیش رفته اند و در خارج کسانی که یکی پس از دیگری کنفرانس، میزگرد و سمینار و… همه هم برای «دموکراسی» در ایران، برگزار می کنند. از زمین و زمان حرف زده می شود و هر نامربوطی بر زبان می آید. بیست نهاد و نه گروه و صد «شخصیت» و… به هر مناسبتی و از جمله به مناسبت سالگرد جنبش سبز اعلامیه، بیانیه و فراخوان صادر می کنند، بدون آنکه دست از جعل نام های من درآوردی بردارند.



این پایگاه وابسته به گروهک های مارکسیستی منحله البته اشاره ای به فرصت طلبی این گروهک ها از حوادثسال ۸۸ نکرد اما در عین حال خواستار آن شد که اپوزیسیون شعار اجرای بدون تنازل قانون اساسی را به عنوان تاکتیک انتخاب کند اگر چه مخالف قانون اساسی باشد.

تلاش روزنامه شرق برای تبرئه حامیان نسل کشی مسلمانان میانمار
در حالی که «آنگ سان سوچی» با سکوت در مقابل نسل کشی مسلمانان، به نوعی از اقدامات ضدبشری و جنایت کارانه دولت میانمار حمایت کرده است، روزنامه شرق تلاش کرد تا او را تطهیر کند!


سوچی که به خاطر همراهی با سیاست های غرب، برنده جایزه صلح نوبل شده و به شیرین عبادی میانمار معروف شده است، با گذشت بیش از یک هفته از قتل عام مظلومانه مسلمانان این کشور هنوز هیچ اعتراضی انجام نداده است. او حتی در سخنرانی خود در پارلمان میانمار نیز نه فقط حاضر نشد به سکوت خود پایان دهد بلکه برخی از خبرها حاکی از آن است که «سوچی» از کشتار مسلمانان میانمار دفاع نیز کرده است.


با این حال روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه ۵ مرداد، با چاپ عکس سوچی در صفحه نخست خود و چاپ تصویری روی سجاده نماز! و تحریف سخنان او، سعی کرده است تا از این شخصیت غرب گرا حمایت کرده و او را از اتهام همراهی با جنایات ضدبشری حکومت میانمار تبرئه نماید.

چی در این سخنرانی، به حمایت از حقوق اقلیت های مذهبی، «شان»، «کارن» و «کاچین» پرداخت، اما هیچ نامی از مسلمانان به زبان نیاورد و از این طریق حمایت خود از کشتار مسلمانان میانمار را اعلام کرد.

اما نکته قابل توجه این است که روزنامه شرق در اقدامی آماتور و ساده انگارانه در تیتر خبر خود به دروغ نوشت: «انتقاد سوچی از نقض حقوق مسلمانان میانمار.»

خام دستي شرق تا آنجا بود كه حتي در متن گزارش خود نيز هيچ عبارتي را كه اشاره اي به انتقاد سوچي به اين مسئله باشد درج نكرده است.