به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،مهرانگيز كار، از فعالان رسانه هاي ضدانقلاب كه در ماجراي خيانت بار كنفرانس برلين حضور داشت، ديروز با انتشار مطلبي با عنوان كهريزك به علاوه حسين شريعتمداري در سايت روز آنلاين (وابسته به سرويس اطلاعات و امنيت هلند) عصبانيت شديد خود را از افشاگري روزنامه كيهان درباره نيمه پنهان كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني در تركيه ابراز كرد.



او در مقاله اش از اینکه اساتید دانشگاه های معتبر ایران پس از افشاگری «کیهان» از حضور در آن اعلام انصراف کرده اند و خود را تابع مصالح ملی کشور نامیده اند، ابراز تأسف نمود! همسر سیامک پورزند پس از فحاشی های مکرر به مدیر مسئول کیهان نوشت: «اخیراً نمونه ای از تاکتیک حسین شریعتمداری با هدف پیشگیری از حضور دانشگاهیان ایرانی در کنفرانس دوسالانه ایران شناسی که در روزهای ۱۲ تا ۱۴ مرداد ماه قرار است در ترکیه برگزار بشود به صورت وقیحانه ای اجرائی شد…


خبرهای ویژه کیهان از موج تازه سرکوب خبر می دهد. خبرهای ویژه کیهان گاهی فرمانی است به نیروهای امنیتی تا کار دستگیری را شروع کنند و در مواردی از نوع اخیر تهدیدی است جدی که هرگاه به آن بی اعتنایی بشود، دودمان آنها که راهی می شوند برباد می رود.»(!)
«مهرانگیز کار» که خود از جیره خواران بودجه وزارت خارجه آمریکا است و با بنیاد اشرف پهلوی از برگزار کنندگان کنفرانس اسلامبول ارتباط نزدیکی دارد، به دفاع تمام قد از برگزارکنندگان اسرائیلی، بهایی و سلطنت طلب «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایرانی» در ترکیه پرداخته و می نویسد که افشاگری کیهان درباره این دوسالانه «زهرا آگین» و برخاسته از سیاستی «ضدملی» و «ضدانسانی» شریعتمداری است! «مهرانگیز کار» توضیح نداده است که از وزارت امور خارجه آمریکا پول گرفتن و در سایت های صهیونیستی از اسرائیلی های کودک کش دفاع کردن و لاف حقوق بشر زدن، کاری ضدملی و ضدانسانی است یا درباره نقشه های این رژیم های جنایتکار اطلاع رسانی کردن؟!




در حالی که عوامل تابلودار سرویس های اطلاعاتی غرب مانند «مهرانگیز کار» از اقدام «کیهان» برای به هم ریختن سناریوی صهیونیست ها برای «شکار اساتید ایرانی» در شوک و بهت به سر می برند و دست به ساختن داستان های تبلیغاتی در پوشش دلسوزی برای دانشگاهیان و علوم انسانی می زنند، عصر دیروز «دانشگاه تهران» و «دانشگاه اصفهان» نیز با ارسال نامه های جداگانه ای به کیهان خبر از انصراف اساتید خود از حضور در کنفرانس اسلامبول دادند.



«دانشگاه تهران» در نامه خود ضمن «قدردانی از اطلاع رسانی هوشمندانه روزنامه کیهان» نوشت:
سلام علیکم
احتراماً، باعنایت به درج خبری با عنوان «دام صهیونیست ها برای اساتید دانشگاههای ایران» در روزنامه وزین کیهان، دانشگاه تهران ضمن قدردانی از اطلاع رسانی هوشمندانه آن روزنامه، به استحضار می رساند، استادان دانشگاه تهران پس از اطلاع از ماهیت کنفرانس از شرکت در این کنفرانس انصراف داده اند.

محمد صادق ضیایی
مشاور رئیس دانشگاه و مدیر کل
حوزه ریاست و روابط عمومی

همچنین «دانشگاه اصفهان» نیز در نامه به مدیر مسئول کیهان خبر از انصراف ۳ استاد دیگر از حضور در کنفرانس اسلامبول داد و نوشت:

مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان
احتراماً، به استحضار می رساند اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که اسامی آنها در ذیل آمده و نام آنها به عنوان ارائه کننده مقاله و سخنرانی در «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی» آمده است، پیش از این انصراف خود را از شرکت در این کنفرانس که مرکزی برای حضور ضدانقلابیون خارج نشین و عوامل وابسته اسرائیلی آنها می باشد، اعلام نموده اند و بار دیگر تأکید می نمایند در این همایش شرکت نخواهند نمود و باقی ماندن نام آنها در سایت همایش از اهداف و برنامه سوء برگزار کنندگان آن است و نسبت به آن نیز اعتراض دارند.

۱ - دکتر عباس اسلامی راسخ، عضو هیأت علمی گروه زبان دانشگاه اصفهان
۲ - خانم مولود ستوده، دانشجوی دکتری تاریخ دانشگاه اصفهان
۳ - آقای غفار عبداللهی، دانشجوی دکتری تاریخ دانشگاه اصفهان
دکتر علی اکبر جعفری

مدیر روابط عمومی

پیش از اعلام انصراف اساتید «دانشگاه اصفهان» نیز ۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی دیگر شامل دانشگاه های «آزاد اسلامی»، «الزهرا»، «تربیت مدرس»، «مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه» و «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» در نامه های جداگانه ای به کیهان ضمن تقدیر از افشاگری به موقع روزنامه از حضور در «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایرانی» اعلام انصراف کردند.


در نتیجه بیش از ۳۰ استاد ایرانی تاکنون به جمع تحریم کنندگان این کنفرانس صهیونیستی که روزهای ۱۲ تا ۱۴ مرداد در شهر اسلامبول ترکیه برگزار می شود، پرداختند. در عین حال، همچنان برخی از مراکز هنوز اعلام موضع رسمی در خصوص انصراف از این کنفرانس صهیونیستی نکرده اند.