به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژهای در بخش دیگری از مصاحبه خبری امروز خود به موضوع لغو انتصاب سعید مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی بر اساس نظر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: پروندهای که به واسطه شکایت برخی از نمایندگان مجلس تشکیل شده بود در دیوان عدالت از دو جهت مورد بررسی قرار گرفت. جهت اول صلاحیت دیوان عدالت برای رسیدگی به این پرونده بود و جهت دوم اصل انتصاب مرتضوی.

وی گفت: سرانجام با توجه به نظر هیئت عمومی دیوان عدالت این فرد انتصابش در ریاست سازمان لغو شد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره مجازات احتکا‌رکنندگان کالاهای ضروری با توجه به شرایط ویژه کشور از او سوال پرسید، گفت: متاسفانه از ۳۰ سال قبل متاسفانه غربی‌ها و دشمنان انقلاب فشارهایی را به مردم کشورمان وارد کردند که در ماه‌های اخیر این فشارها افزوده شده است.

وی گفت: هرچند که مردم کشورمان همچون گذشته از این فشارها نیز سربلند بیرون خواهند آمد همانطور که در زمان جنگ دشمنان را شکست دادند.

وی گفت: احتکار و سود‌جویی از شرایط موجود امری ناپسند است که عده‌ای به خاطر منفعت طلبی به آن دست می‌زنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: یک بخشی از برخورد با اینگونه افراد به عهده دولت است که باید در قالب سازمان تعزیرات با آنها برخورد کنند و در صورتی که پرونده‌ای تشکیل شود که مستندات منطقی داشته باشد دادستانی نیز می‌تواند ورود پیدا کرده و در جهت دوم دستگاه قضایی وارد آن شود.

یکی از خبرنگاران از محسنی اژه‌ای پرسید آیا با توجه به اتمام بخش اول رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی اموال گروه آریا به فروش رفته و یا به طلبکاران واگذار شده است یا خیر که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: از همان ابتدای رسیدگی به پرونده اموالی که شناسایی شد دستور توقیف برایشان صادر شد تا بتوان پول طلبکاران را به آنها پس داد.

وی افزود: برخی از نمایندگان بانکها و افراد خصوصی که از این شرکت طلبکار بودند به دادگاه‌های حقوقی رفته و دادخواست داده‌اند اما هنوز به طور مشخص چیزی به فروش نرفته است اما اگر کسی باشد که درخواست وصول طلبش را داشته باشد به طور قطع به آن درخواست رسیدگی خواهد شد و از نظر دادستانی رسیدگی به آن بلامانع است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران که از وی درباره سرنوشت احمد شریعت وبلاگ‌نویس حامی دولت که به تازگی دستگیر شده است پرسید که وی گفت: من بارها تذکر داده‌ام که در اینجا اسم افراد را نبرید به این دلیل که ذهنیت ایجاد می‌کند. شما از چندین واژه نظیر حامی دولت و وبلاگ‌نویس نام بردید که وقتی از زبان شما که خبرنگار روزنامه دولت هستید بیان می‌شود معانی خاصی را در ذهن تداعی می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ایشان به واسطه مطالبی که در وبلاگش منتشر کرده بود تحت تعقیب قرار گرفته و اکنون هم با قرار زندانی شده است اما از توضیح بیشتر پرونده معذور هستم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره بخش دوم رسیدگی به پرونده موسوم به اختلاس از بیمه ایران از او پرسید، گفت: سوال شما تکراری است اما به زودی احکام این پرونده نیز صادر شده و اعلام می‌شود.

یکی از خبرنگاران به محسین اژه‌ای گفت: شنیده شده در نیمه شعبان امسال ۱۰۰ نفر از افرادی که با انجمن حجتیه در ارتباط بودند دستگیر شدند آیا این موضوع صحت دارد؟

محسنی اژه‌ای گفت: این چیزی که شما می‌گویید را نشنیده‌ام و اطلاعی از آن ندارم.

سخنگوی دستگاه قضایی کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که خطاب به وی گفت، شنیده شده یکی از معاونان اسبق وزارت ارشاد دستگیر شده است، گفت: من کلا چیزی درباره دستگیری معاونان وزارت ارشاد چه اسبق چه فعلی نشنیدم.