هشدار آمریکا به اسرائیل درباره گزینه نظامی علیه ایران

به گزارش افکارنیوز، عصر ایران به نقل از رویترز نوشت: وزیر دفاع آمریکا دیروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره و قبل از سفر به اسرائیل اضافه کرد: در سفر به اسرائیل هیچ برنامه نظامی معین و مشخصی را بررسی نمی کنیم.

وی افزود: معتقدم گفتن این مطلب که ما برنامه های حمله احتمالی را بررسی می کنیم، توصیف اشتباه است آنچه ما آن را بررسی می کنیم، وضعیت های فوق العاده و چگونگی مقابله با آنهاست.

وزیر دفاع آمریکا و رییس سابق سازمان سیا شب گذشته پس از دیدار با مقامات مصری وارد اسراییل شد.

برخی رسانه های اسراییلی و آمریکایی هدف از سفر پا نه تا به اسراییل را دادن هشدار واشنگتن به تل آویو درباره احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اعلام کردند.

روزنامه اسراییلی " یدیوت آحارونوت " روز سه شنبه با انتشار گزارشی درباره سفر های اخیر مقام های عالی رتبه آمریکا به اسراییل نوشت که این سفرها با هدف تکرار هشدار های مکرر کاخ سفید به مقامات تل آویو انجام می شود که حاکی از این است که واشنگتن به هیچ وجه حمله یکجانبه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را تحمل نخواهد کرد.

روزنامه اسراییلی هاآرتص با این حال به نقل از یک مقام آگاه اسراییلی می نویسد از نظر او هر چند واشنگتن مایل به حمله اسراییل به ایران در شرایط کنونی منطقه نیست، اما بعید به نظر می رسد که آمریکا حتی در صورت مواجه شدن با چنین اقدامی پشت اسراییل را خالی کند.

همزمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته در مصاحبه ای با شبکه ۱۰ تلویزیون اسراییل با رد وجود اختلافات شدید سیاسی در رژیم صهیونیستی گفت که این اختلاف نظر ها در هر دموکراسی طبیعی است!

نتانیاهو با اشاره به اینکه هنوز درباره حمله به ایران تصمیم نگرفته است، مدعی شد که رهبران ایران بارها به صراحت اعلام کرده اند که در پی نابودی اسراییل هستند و وی هرگز اجازه نخواهد داد تا چنین حکومتی مجهز به سلاح های هسته ای شود!

وی در پاسخ به سوالی درباره مخالفت های بسیاری از فرماندهان نظامی این رژیم با حمله به ایران، حمله اسراییل به پایگاه اتمی اوسیراک عراق در سال ۱۹۸۱ به فرمان " مناخیم بگین "(نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی) را یاد آوری کرد و گفت که در آن زمان هم عده زیادی از فرماندهان نظامی اسراییل مخالف این حمله بودند، اما این نخست وزیر بود که تصمیم درست را گرفت.

ادعای نتانیاهو و برخی از موافقان طرح حمله به ایران در اسراییل در حالی است که بسیاری از فرماندهان ارشد ارتش اسراییل و روسای سابق دستگاه های اطلاعاتی این رژیم با اشاره به عدم توانایی اسراییل در نابودی قابلیت های هسته ای ایران با حمله نظامی، درباره پیامدهای غیر قابل پیش بینی حمله به ایران هشدار داده اند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که به حمله نظامی واکنش پشیمان کننده نشان خواهد داد.