مرتضوی دوباره خبرساز شد!
سرویس سیاسی افکارنیوز

- پرونده سعید مرتضوی با رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب وی در سازمان تامین اجتماعی بسته شد.

حکمی که براساس آن مرتضوی دیگر قانونا صلاحیت اداره سازمان تامین اجتماعی را ندارد.

محسنی اژه ای نیز در تایید حکم دیوان عدالت اداری با اشاره به تشکیل جلسه عمومی دیوان عدالت اداری در روز دوشنبه گفت: هیات عمومی شکایت نمایندگان از وزیر رفاه در خصوص انتصاب مرتضوی را وارد دانست وحکم به نفع شکات داد.

از طرفی محمد اصلانی وکیل سعید مرتضوی با نادرست خواندن حکم دیوان عدالت اداری این دیوان را فاقد وجاهت قانونی در این خصوص دانسته و گفته: صلاحیت‌های دیوان عدالت اداری به شرح مواد ۱۳ و ۱۹ قانون دیوان عدالت اداری مربوط به وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی دولتی است نه نهاد عمومی غیردولتی، که در مورد سازمان تامین اجتماعی صادر شده است.

وی تاکید کرده که چون سازمان تامین اجتماعی بودجه دولتی نمی‌گیرد لذا دیوان عدالت اداری صلاحیت ورود به این بحثرا نداشته است.

در همین حال سعید مرتضوی با وجود رای قطعی دیوان امروز در جلسه هیات دولت حاضر شده است.

اتفاقی که این بار خود شیخ الاسلامی را در معرض عزل قرار خواهد داد چراکه به گفته احمد توکلی اگر وزیر مرتضوی را عزل نکند طبق قانون دیوان عدالت اداری خود وزیر در معرض عزل قرار می گیرد.

هرچند سکوت رئیس جمهور در این رابطه هم قابل تامل است؛ چراکه محمود احمدی نژاد امروز پس از پایان جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان درباره حکم دیوان عدالت اداری در مورد مرتضوی چیست؟ گفت: خدا بهترین سرنوشت ها را برای همه مردم در این ماه مبارک رقم زند.