به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، محمدرضا رحيمي در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشي درباره موضع دولت نسبت به راي صادره از سوي ديوان عدالت اداري براي سعيد مرتضوي گفت: موضع دولت مشخص است؛ معاونت حقوقي استدال خود را ارائه كرده است.

وی افزود: تامین اجتماعی یک موسسه عمومی غیرانتفاعی و غیردولتی است و گمان می‌کنم تصمیم دیوان عدالت اداری در آن مورد نافذ نباشد. معاونت حقوقی این مساله را از جهت حقوق بررسی کرده و پاسخ‌های مناسب را در روزهای گذشته داده است.

معاون اول رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که " آیا امکان اجرای رای دیوان عدالت اداری درباره سعید مرتضوی وجود دارد؟ " گفت: اجرا نمی‌شود و آقای مرتضوی سر جایش است.

رحیمی در ادامه و در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «دیباچه نام پرودگار» که شامل ۵۷ نقاشی خط بسم‌الله الرحمن الرحیم اثر رحیمی است در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه " سیاست‌مداری سخت‌تر است یا هنر؟ " گفت: هنرمند به دنبال به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از طبیعت است اما سیاست این طور نیست.

وی همچنین در پاسخ با این پرسش که " شما چطور هم در زمینه سیاست فعالیت می‌کنید و هم در زمینه هنر؟ " اظهار کرد: من هرگز دل به سیاست نداده‌ام و به معنای امروزی سیاسی نبودم. گاهی فرصتی پیش بیاید دست به قلم برمی‌دارم و بسم‌الله می‌نویسم و اکنون به تشویق دوستان، شکل کتاب گرفته است. بر این اساس، ۱۱۴ بسم‌الله در ۱۴ نوع نوشتم که اساتید هنر ۵۷ اثر را انتخاب کردند و منتشر شد و قرار است که از محل فروش آنها به ایتام کمک شود.

خبرنگاری از معاون اول رییس‌جمهور خواست که اگر خبر خوشحال‌کننده‌ای دارد، مطرح کند که وی پاسخ داد: همه خبرها خوشحال‌کننده است. مقاومت ما و دور زدن شدید‌ترین تحریم‌‌ها که علیه ملت ایران اعمال شده، سبب شده که روز‌به‌روز دشمنان به شکست، تعجب و تحیر نزدیک می‌شوند؛ اگرچه زحمات زیادی بر دوش مسئولان گذاشته و پیروزی ازآن ملت ایران است.

معاون اول رييسجمهور در پايان تصريح كرد: اقدام ديگري كه در حال انجام آن هستيم، سر و سامان دادن به بازار است و تلاش ميكنيم اقلام اساسي مورد نياز مردم را به شكل مطلوب تامين كنيم و در اختيار آنها قرار دهيم.