به گزارش افکارنیوز، حسن قشقاوی در گفتگو با مهر در واکنش به ربوده شدن اعضای یک هیئت از هلال احمر ایران در لیبی گفت: ما به سفارت کشورمان در لیبی اعلام کرده ایم که موضوع را در اسرع وقت پیگیری کند که این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم به پیگیری سفارت ایران و با همکاری مسئولان لیبی اسباب آزادی این افراد فراهم شود.

بر اساس این گزارش روز یکشنبه ۲۹ ژوئیه هیئتی ازسوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متشکل از۷ نفر به دعوت هلال احمر لیبی از طریق پرواز هوایی به سمت این کشور اعزام شدند.

این هیات به صورت کاملا رسمی و با روادید از قبل تهیه شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد این کشور شده و در طول اقامت خود در بنغازی با دبیرکل جمعیت و تعدادی از مدیران عالی‌رتبه و مقامهای محلی در لیبی درمورد موضوعات مختلف گفتگو کردند.

ولی سفر اعضای هلال احمر نا تمام ماند و صبح سه شنبه در در مسیر به هتل تبسی(مقر اقامتشان) در حال حرکت بوده اند که یک گروه مسلح به آنها حمله ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می کند.

بلافاصله هلال احمر ایران و لیبی این اقدام را محکوم کردند. آخرین گزارشها حاکی از آن است که "ونیس الشارف" نماینده وزارت کشور لیبی در منطقه الشرقیه اعلام کرد: هیئت هلال احمر ایران که در لیبی به گروگان گرفته شده اند در سلامتی کامل بسر می برند و گروگانگیران از مقامات ایرانی مطالباتی را تقاضا کرده اند.