به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، علي لاريجاني كه در جمع كاركنان و مديران مركز پژوهشهاي مجلس و خانوادههايشان سخن ميگفت، خاطرنشان كرد: مركز پژوهشها بايد به طور دائم و پيوسته با انديشمندان كشور و نخبگان در ارتباط باشد و از آنان براي كمك به روند قانونگذاري در كشور استفاده كند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های کارمندان و مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس نیز باید بدانند که در کار مهمی در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، چراکه کار پژوهش در مرکز پژوهش‌ها نقش مهمی در قانونگذاری کشور دارد.

لاریجانی در پایان سخنان خود تاکید کرد که مرکز پژوهش‌ها نقش مهمی در پیشرفت و بهبود قوانین کشور دارد و به همین میزان نیز باید به آن احترام گذاشت و اهمیت قائل شد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس طی سخنانی ضمن خیرمقدم به خانواده‌های مدیران و کارکنان مرکز پژوهش‌ها اظهار داشت: همه نمایندگان مجلس و عناصر تاثیرگذار در قانون‌گذاری در کشور از کوشش‌های اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس بهره می‌برند و مرکز پژوهش‌ها به عنوان یک بازوی پرتوان برای دستگاه قانون‌گذاری از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی افزود: بخش اعظمی از نخبگان کشور در مرکز پژوهش‌ها گرد هم آمده‌اند و برای امر قانون‌گذاری خوراک علمی تهیه می‌کنند، و لذا این مرکز از جایگاه بالایی برخوردار است و باید بیش از این به آن توجه شود.

جلالی افزود: مجلس شورای اسلامی براساس تعبیر مقام معظم رهبری ریل‌گذار مسیر حرکت جمهوری اسلامی است و در این مسیر اصلی‌ترین نهادی که برنامه‌ریزی می‌کند و خط مشی مجلس را مشخص می‌کند، مرکز پژوهش‌هاست، و در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این مرکز، نمایندگان را یاری می‌نماید؛ لذا لازم است نگاه مهربانانه‌تری به این مرکز داشته باشیم و برای ارتقا و کیفیت آن تلاش کنیم.

وي در پايان خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: كاركنان مركز پژوهشها مشكلات رفاهي و درآمدي زيادي دارند و بودجه اختصاص داده به اين مركز نيز بسيار ناچيز است، به طوري كه براي اين مركز تنها حدود ۹ ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شده است، لذا از رييس مجلس ميخواهم كه با نگاه كارشناسانه خود، مركز پژوهشها را در حل اين مشكل ياري نمايد.