به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاخ سفید با دعوت از چند سازمان و شخصیت ضد انقلاب که آنها را نماینده ایرانیان در آمریکا میداند، یک میزگرد مشورتی برگزار کرد تا بلکه بتواند از بن بست بوجود آمده در سیاستهای شکست خوردهاش علیه ایران رهایی یابد. در میزگرد ترتيب داده شده توسط كاخ سفيد سازمان موسوم به نایاک، بنیاد ایمان و سازمان موسوم به پایا حضور داشتند و چند شخصیت منفرد و سازمان کوچک هم دعوت شده بودند که برخی از آنان در طیف گروهک ضد انقلابی نایاک قرار دارند.


بنا بر این گزارش؛ در ماه جولای دولت اوباما میزگردی در کاخ سفید با دعوت از چند سازمان ایرانی - آمریکایی برگزار کرد تا در باره مسائل گوناگون منجمله سیاست واشنگتن در رابطه با ایران با آنها بحثو گفتگو کرده و نظرات آنان را مورد توجه قرار دهد. هدف آمریکایی‌ها از برگزاری این میزگرد این بود که بلکه به خیال خام خود با اطلاعات سوخته این افراد بتواند بر مقاومت و اراده فولاد گونه مردم ایران فائق آیند.



سازمان نایاک به رهبری تریتا پارسی یکی از میهمانان اصلی این ضیافت بود. نایاک در سایت خودش با انتشار این خبر تاکید میکند که این سازمان سالهاست که با کاخ سفید و وزارت خارجه رابطه دارد و به آنها مشورت می‌دهد.
" تریتا پارسی " رئیس کنونی نایاک در زمان فتنه ۸۸ تمام سعی خود را برای به قدرت رسیدن عاملین دستگاه جاسوسی غرب در ایران به کار بست اما وجود رقیبان جدی در خارج از کشور سبب شد تا او از نزدیک شدن بیشتر به مراکز قدرت و ثروت سرویس‌های اطلاعاتی امریکایی باز بماند.


بنیاد ایمان نیز یکی دیگر از سازمان‌هائی است که بعنوان نماینده اپوزیسیون به کاخ سفید دعوت شده بود. رئیس این بنیاد محمد صادق نمازی خواه عضو شورای آمریکائی - ایرانی وابسته به هوشنگ امیر احمدی است.
هوشنگ امیراحمدی، ضدانقلاب تابلودار مقیم آمریکا و معروف به دلال رابطه با امریکاست که رابطه وی با سازمان «سیا»، و نقش مخفی‌اش در تبلیغات ضد ایرانی بارها به اثبات رسیده است.



سازمان تازه تاسیس دیگری تحت نام پایا(PAAIA) نیز در این جلسه حضور داشت. این سازمان آرام آرام لابی خودش در کنگره را قوی‌تر می‌کند تا بلکه سهم بیشتری از دلارهای امریکایی به جیب بزند، الیته این سازمان تازه تاسیس موفق شده به کمک چند چهره موفق ایرانی مثل فیروز نادری نفوذ بیشتری در میان اپوزیسیون داشته باشد.


گذشته از چند سازمان یاد شده، چند گروه دانشجوئی و رسانه‌ای نیز به این میزگرد دعوت شده بودند.
گفتنی است انتشار خبر این جلسه با اعتراض گسترده طیف‌های دیگر از قافله جامانده از جمله گروهک تروریستی منافقین و سلطنت طلبها مواجه شده است. این گروه‌ها با نزدیک شدن به میت رامنی کاندیدای جمهوری خواه انتخابات آینده امریکا سعی کرده‌اند از هم اکنون جایگاه گروه‌های رقیب را در دولت آینده امریکا کم رنگ‌تر کنند تا سهم بیشتری از دلارهای امریکایی به حسابشان واریز شود.