پازلی که لابی صهیونیستی طراحی کرده است!

سرویس سیاسی افکارنیوز

- بازداشت و شکنجه شیخ نمر، اعتراض شیعیان عربستان، سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر و لابی صهیونیستی حکایت از پازلی دارد که حل آن نقش صهیونیست و آمریکا را در این جنایات برملا و راز روز قدس را بیش از گذشته هویدا می کند.

به گزارش افکار نیوز، شاید حل این پازل و معما با بازخوانی فرمایشات امام خمینی(ره) برای مقابله با حکومت های مستبد، بیداری اسلامی و نام گذاری روز قدس ساده تر باشد.

امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهیشان به ملت های اسلامی توصیه کردند که «.. از حکومت جمهوری اسلامی و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرید و حکومت‌های جائر خود را در صورتی که به خواست ملت‌ها که خواست ملت ایران است سر فرود نیاوردند، با تمام قدرت به جای خود بنشانید که مایه بدبختی مسلمانان، حکومتهای وابسته به شرق و غرب می‌باشند..»

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین با آینده نگری، تدبیر و تیزهوشی بعد از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، در نخستین سالروز جهانی قدس تاکید کردند که «… " روز قدس " یک روز جهانى است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت هایى است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزى است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین..»

امام مسلمین جهان زمانی که روز قدس را روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و روز احیاى اسلام نامگذاری کردند به خوبی بیداری مسلمانان و انسان های آزاده جهان را پیش بینی می کردند؛ آینده نگری که حاکمان مستبد حتی خواب آن را نمی دیدند.

بازداشت آیت‌الله شیخ نمر باقر آل نمر از رهبران شیعیان شرق عربستان و به دنبال آن سرکوب همزمان مسلمانان این کشور و بحرین، تنها از بیرون آمدن ایادی آمریکا و صهیونیست از دامان سعودی ها حکایت می کند.

حکایتی که باید گوش مسلمانان را به این نکته شنواتر کند که امسال روز قدس مختص فلسطین نیست، روز حمایت از شیعیان عربستان، بحرین، سوریه و تمامی آزادی خواهان جهان و ابراز انزجار از آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیست است که این روزها دستش به جنایت بشری در تمامی جهان به خصوص عربستان، میانمار و سوریه آغشته شده است.

آخرین حلقه این پازل در فعال تر شدن دیپلماسی وزارت امور خارجه در چگونگی مواجه با جنایت حاکمان مستبد خاندان آل سعود و بیدار کردن وجدان به خواب رفته مدعیان حقوق بشر نهفته است.

دیپلماسی ای که می توان از فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به وزرای خارجه و رهنامه‌ ایشان در صدور انقلاب اسلامی به خوبی درک کرد.

ایشان در وصیت نامه الهی سیاسیشان فرمودند: «… در بهتر کردن روابط با کشورهای اسلامی و در بیدار کردن دولتمردان و دعوت به وحدت، اتحاد کنید که خداوند با شماست.»

نکته ای که فهم آن با رجوع به بخش دیگری از فرمایشات ایشان به خوبی روشن می شود: «.. مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ع) است..»

حال که زمان بارور شدن میوه درخت تنومند انقلاب اسلامی در حمایت از مسلمانان جهان و انسان های آزاده دنیا فرا رسیده، فعال تر شدن دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با رخدادهایی از جنس تظاهرات شیعیان عربستان انتظار کوچکی است که برآورده شدن آن با برداشتن قدم هایی همچون فعال کردن تمامی نهادهای بین المللی برای مقابله با شکنجه رهبر شیعیان عربستان و سرکوب مسلمانان میسر می شود.

خبرنگار افکارنیوز در دو گفتگوی جداگانه با حسن کامران و سید حسین نقوی حسینی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به واکاوی وظایف وزارت امورخارجه نسبت به اتفاقات عربستان پرداخته است:

*نقوی حسینی: وزارت خارجه با دیپلماسی فعال تر مطالبات مسلمانان عربستان را از مراجع بین المللی دنبال کند*

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت امورخارجه باید دیپلماسی فعال تری نسبت به اتفاقات اخیر در کشور عربستان داشته باشد، گفت: وزارت امور خارجه باید مطالبات مردم مسلمان عربستان را از مراجع بین المللی دنبال کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به بازداشت و شکنجه شیخ نمر رهبر شیعیان شرق عربستان، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی باید برای کل بیداری اسلامی از جمله عربستان فعال باشد چرا که شرایط این کشور روز به روز به سوی بروز انقلاب پیش می رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین برخوردهای دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در قبال بازداشت و شکنجه شیخ نمر و به طور کلی بیداری اسلامی را غیرقابل توجیه خواند و گفت: سیاست دوگانه آمریکا و کشورهای غربی برای افکار عمومی جهان شناخته شده است.

وی ادامه داد: این برخوردهای دوگانه را می توان در مورد اتفاقات بحرین و سوریه به خوبی لمس کرد؛ به طوری که بعد از قیام مردم بحرین آن هم با دست خالی هیچ کشوری لب به اعتراض باز نمی کند تا دولت های استکباری بدون هیچ مزاحمتی مردم را سرکوب کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: اما در سوریه بعد از عملیات های تروریستی، حکام عربستان برای برگزاری کنفرانسی با هدف تجهیز نظامی تروریست ها تلاش می کنند و باز هم مجامع بین المللی سکوت می کنند؛ در چنین شرایطی است که دستگاه دیپلماسی باید فعال تر عمل کند.

*کامران: وزارت امور خارجه بسیجی وار نسبت به اتفاقات عربستان وارد شود*

حسن کامران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت و گویی دیگر نیز با تاکید بر لزوم وجود دیپلماسی فعال تر وزارت امور خارجه نسبت به اتفاقات عربستان گفت که دستگاه دیپلماسی کشور باید با هماهنگی و انسجام تحرک بسیجی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در ادامه اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید موضوع بازداشت شیخ نمر را از طریق NGOها و نهادهای منطقه ای و بین المللی پیگیری کند.

وی همچنین سکوت مجامع بین المللی نسبت به اتفاقات عربستان را نمونه بارز مدل حقوق بشری آمریکایی عنوان و خاطرنشان کرد: امروز دیگر حنای مدعیان حقوق بشر رنگی ندارد!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه حقوق بشر آمریکا و اروپا تنها یک شعار است، به نسل کشی مسلمانان در میانمار اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که حکام کشور سابق برمه برای مسلمانان میانمار حق زندگی قائل نیستند و یا در بحرین و سوریه سلاح بر سر مردم بیگناه می ریزند، باز هم مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت می کنند.

کامران ادامه داد: تمامی این اتفاقات تنها این نکته را پررنگ تر می کند که آمریکا و کشورهای غربی به دنبال غارت و چپاول منابع مسلمان و انسان ها هستند و برای رسیدن به اهداف شوم شان از انجام هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

به گزارش افکار نیوز، مهمتربن قطعه پازل نقش صهیونیست و آمریکا و ایادی اش در سرکوب اعتراضات مسلمانان عربستان برداشتن نقاب از چهره این جهان خواران است؛ وظیفه ای که بر دوش دستگاه دیپلماسی کشور در آگاه کردن جهانیان نهاده شده است.