به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ربايندگان زائران ايراني در سوريه در اطلاعيهاي که منتشر شد با اشاره به سفر سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان به دمشق و ديدار وي با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، تهديد کردند: تمامي منافع راهبردي ايران در خاک سوريه را هدف قرار خواهند داد.

گروهک تروریستی موسوم به گردان‌های " البراء " در این اطلاعیه با اشاره به اینکه موضوع ربوده‌شدگان از محورهای گفت‌وگوی جلیلی با اسد است، افزوده است: ما اعضای گردان‌های " البراء " به نظام ایران می‌گوییم که بشار اسد هیچ اطلاعاتی درباره اسرای ما ندارد و ما تمامی منافع استراتژیک ایران در خاک سوریه را هدف قرار خواهیم داد و نظام سوریه نیز نخواهد توانست مقابل این اقدامات، دفاعی انجام دهد.


تروریست‌های عضو گروهک موسوم به گردان‌های البراء، روز شنبه، ۴۸ زائر ایرانی را که از زیارت وداع حرم حضرت زینب بنت علی(ع) بازمی‌گشتند، ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

رایزنی‌ها برای آزادی ربوده‌شدگان توسط علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در آنکارا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دمشق و کانال‌های مختلف ادامه دارد.

وزارت امور خارجه کشورمان، مسؤولیت سلامت ربوده‌شدگان را بر عهده دولت آمریکا دانسته است.

اين در حالي است که دولت ترکيه و نيز کشورهاي عربستان سعودي و قطر، به علت حمايت از گروهک تروريستي موسوم به ارتش آزاد سوريه که فرماندهي گردانهاي البراء را بر عهده دارد، در مظان اتهام اين عمليات ربايش هستند.