به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام والمسلمين احمد سالك در گفتوگو با ايسنا با اشاره به تصويب لايحهي ضد ايراني در كنگرهي آمريكا براي تشديد تحريمها عليه ايران گفت: ما از دشمنان توقعي جز دشمني نداريم. آنها در جريانات گذشته با جنگ سخت مثل كودتا، ترور و جنگ تحميلي روبهروي جمهوري اسلامي ايران ميايستادند اما امروز در فضاي جنگ نرم و عمليات رواني مقابل جمهوري اسلامي ايستادهاند.

وی افزود: یکی از ابزار کار دشمن در جنگ نرم اعمال تحریم است. اینها فکر می‌کنند با تشدید تحریم‌ها می‌توانند تفوقی بر جمهوری اسلامی داشته باشند. با این‌که ما را امتحان کرده و می‌دانند که بیش از ۳۳ سال است در تحریم هستیم و این چیز جدیدی برای ملت ما نیست اما به هر حال شدتش را هر روز بیشتر می‌کنند و کسانی که با ما مراوده دارند را تحت فشار قرار می‌دهند. مطمئنا آنها به جایی نخواهند رسید و این عقبه، همچون گذشته، با سرعت به نفع جمهوری اسلامی پیش می‌رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این‌که استکبار در طول ۳۳ سال گذشته تحت فشار قرار گرفته و ابهت ابرقدرتی‌اش را از دست داده، یادآور شد: در جریان حاکمیت عثمانی‌ها، صفویه و جریانات دیگر، دنیای اسلام بر دنیای غرب حکومت می‌کرد اما اینها ۱۰۰ سال است با استعمار خود قدرت حاکمیت اسلام را در جهان تضعیف کرده‌اند. ولی حضرت امام(ره) با پشتیبانی این مردم، انقلابی را به‌پا کرد که باید این ۱۰۰ سال عقب‌افتادگی را در سطح جهان اسلام جبران کنیم.

سالک با تاکید بر این‌که در ۳۳ سال گذشته شاهد اضمحلال استکبار و رو به افول رفتن ابرقدرت‌های شرق و غرب بوده‌ایم، گفت: مزدوران آنها یکی پس از دیگری در خاورمیانه سقوط کردند و حسنی مبارک، بن علی و عبدالله علی صالح از جمله اینها بودند. در آینده هم شاهد سقوط آل خلیفه و آل سعود خواهیم بود.

وی با بیان این‌که تحریم‌ها بر شرایط اقتصادی کشور بی‌تاثیر نیست، در عین حال خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد اما هدف اصلی غرب جدا کردن مردم از انقلاب است که ان‌شاءالله به آن نخواهند رسید؛ چرا که بحمدالله هماهنگی خوبی بین ملت و دولت وجود دارد.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس، همدلي، وحدت و هماهنگي مسوولان را بر اساس سياست همپوشاني و همافزايي به عنوان وظيفهي مسوولان در شرايط فعلي عنوان كرد و گفت: مسوولان بايد همهي امكانات را پاي كار بياورند؛ چرا كه اين يك جنگ است مثل جنگ نظامي ديروز؛ اما امروز جنگ اقتصادي است و بايد بر اساس سياست مقاومتي كه مقام معظم رهبري فرمودند، با توجه به امكانات و واقعيتهاي موجود برنامهريزي كرد و شرايط را صادقانه براي مردم توضيح داد. مردم هم آنقدر شريف و باعزت هستند كه واقعيتها را ميپذيرند.