به گزارش افکارنیوز، روزنامه رسالت در شماره امروز خود در گزارشی پیرامون تلاش های حامیان هاشمی رفسنجانی برای بازگرداندن وی به نماز جمعه نوشت:

مطالبات مردم از آیت الله هاشمی چیست؟ به آب و آتش زدن برای ورود بیشتر ایشان به مسائل سیاسی و یا اینکه مردم انتظار دارند با موضع گیری روشن علیه فتنه گران هاشمی را کنار خود و رهبری معظم انقلاب ببینند.

با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برخی تلاش کردند تا زمزمه هایی مبنی بر بازگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای خواندن خطبه های نماز جمعه روز قدس را بلند کنند.

وب سایت فارسی شبکه " العربیه "(Alarabiya) که مواضع صریحی علیه جمهوری اسلامی دارد چهارشنبه هفتم تیر(June. ۲۷) امسال به نقل از منابع داخلی نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران نوشت: «بر حسب برخی شنیده ها و تحلیل ها، آیت الله " هاشمی رفسنجانی " پس از مدت ها خودداری از اقامه نماز جمعه تهران، طی هفته های آتی با دعوت ستاد نمازجمعه دوباره به جایگاه سابق خود برمی گردد.»

این در حالی است که حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بلافاصله پس از طرح این شایعات در پاسخ به سئوالی درباره ادعای برخی رسانه ها مبنی بر بازگشت هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران، گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم. اما هاشمی رفسنجانی چهارشنبه گذشته در دیدار با جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه برداشت ناصحیحی در میان برخی از مردم و حتی نخبگان وجود دارد که مجمع می‌تواند برای حل هر مشکل و معضلی ورود پیدا کند…

به توقعات جامعه از شخص وی برای ورود بیشتر به مسائل سیاسی و ارائه راهکار و دیدگاه برای حل مشکلات اشاره کرد و افزود: هر کسی که دلش برای انقلاب، نظام و مردم می‌تپد، علاقه مند حضور و فعالیت برای گشایش بیشتر فضا و نیز حل معضلات جامعه است. سایت رادیو فرانسه(RFI) پنج شنبه ۱۹مرداد(August. ۹) با اشاره به این خبر به نقل از آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: «جامعه می‌خواهد من بیشتر در مسائل سیاسی وارد شوم.»

دستپاچگی رسانه های ضد انقلاب برای حضور مجدد هاشمی در عرصه سیاسی کشور و بخصوص بازگشت به نماز جمعه تهران در حالی است که هنوز کسی شعارهای صریحی را که مردم در جریان ۹ دی دادند فراموش نکرده است. سه سال پیش نمازجمعه ۲۶ تیر ۸۸ به‌جای آنکه محور وحدت ملی باشد، به منازعه جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

در آخرین جمعه ماه رمضان سال ۱۳۸۸ با اعلام رسمی ستاد نمازجمعه درخصوص نمازجمعه تهران که به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه می‌شد برخی گروهها و جریانات افراطی مترصد آن شدند تا با اظهارات تحریک آمیز منافع حزبی و گروهی خود را پیگیری کنند.

تیترها و خبرسازی هایی نظیر " جمعه تاریخی ۲۶ تیر "، " خطبه های تاریخی هاشمی "، " بازگشت هاشمی به نماز جمعه پس از ۸ هفته غیبت به ضمیمه عکسی از وی که اشک هایش را پاک می کند " و " حضور موسوی و خاتمی در نماز جمعه تهران " و… نمونه ای از این دست بود. جریان ورشکسته سیاسی که روزهای زوال خود را سپری می کرد سعی داشت با توسل به هر تکیه گاه و هر کانون تاثیرگذاری در درون نظام، دوران احتضار سیاسی خود را به تعویق بیندازد.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نکرد و در روزی که بخش عمده نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فردی خواندند و یا اعاده کردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با کفش نماز خواندند، برای حل آنچه که او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امکان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح کرد.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های ۲۶ تیرماه آن بود که خطیب محترم مشکل پدیده ‌آمده را " بحران " نامید و ادعای " ‌تقلب " را که رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنکه بحران در ضلعی بود که رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌کوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در ۱۳ آبان، روز قدس، ۱۶ آذر و روز عاشورا دیدند در روز ۹ دی ماه و ۲۲ بهمن ۸۸ با جریان فتنه مرزبندی کردند.

آیت الله هاشمی با سابقه ارزشمندی که دارد همیشه در صف اول مبارزه با منافقان و دشمنان اسلام قرار داشته است. اختلاف نظر هاشمی با دولت منتخب ملت یک امر کاملا طبیعی است همان طور که در ۳۳ سال گذشته بین مسئولان کشور در مسائل گوناگون اختلاف نظر بوده است. اما آیا هزینه این اختلاف باز کردن مجرا و منفذی برای نفوذ دشمن است؟

امروز کشور با بحران روبه رو نیست. آنچه بحرانی است وضعیت فتنه گران در عرصه سیاسی است. آنها نمی دانند به آغوش ملت برگردند یا در آغوش دشمن همچنان بمانند.

هاشمی بهتر از هر کسی می داند همانهایی که وی را در روزنامه هایشان عالیجناب سرخ پوش لقب دادند و بیشترین تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وی کردند در کجاوه سبزشان نیز برای وی جایی ندارند.

سه سال است سنگر نماز جمعه از وجود هاشمی رفسنجانی خالی است، پر کردن این سنگر تنها با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در کنار رهبری معظم انقلاب امکان پذیر است. این توقع زیادی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. مردم لبخندهای اخیر شما را با آقای احمدی نژاد در جلسات مجمع تحلیل می کنند.

آيا زمان آن نرسيده است که حقايق فتنه ۸۸ روشن شود؟ آيا زمان آن نرسيده خط خودتان را از برخی اطرافیانتان که در جريان فتنه سه سال پيش مجرم شناخته شدند جداکنيد و اجازه دهيد به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخي از فتنه گراني که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟ آيا اين انتظار زيادي است که ايشان قبل از پرداختن به معضلات جامعه مشکلات برخي از اعضاي خانواده خود ونسبت آن ها را با انقلاب حل كند؟ آيا هاشمي رفسنجاني پس از دو سال به اين مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟