نمره و مدرک بدرد نمی‌خورد شایستگی مهم است

افكار نيوز - معاون اول رئيسجمهور گفت: الان وضعيتي پيش آمده كه هر كس به هر قيمت از طريق پول و هزاران راه ديگر و به بهانه جنگ و مسائل ديگر ميخواهد مدرك بگيرد در حالي كه از سواد خبري نيست.

به گزارش افکار به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی گفت: نه نمره و نه مدرک مدرسه به درد نمی‌خورد بلکه شایستگی مهم است.
رحیمی با بیان اینکه بعضی از مدعیان اقتصاد حتی نمی‌توانند اقتصاد مقدماتی را در دوره راهنمایی آموزش بدهند، گفت: دانشگاه‌ها را تبدیل به کار خانه مدرک کردند و بسیاری از دانشگاه‌ها برای مدرک فروختن ساخته شده‌اند.
وی همچنین اظهار داشت: دانش آموزان وقتی وارد ادبستان می‌شود باید ادب شود و نمره کافی نیست بلکه یکی از ابزار سنجش است اما آنچه انسان را می‌سازد تربیت و آموزش است و اگر این چنین نباشد یک مشت تهمت گو و افترا زن بدگمان و حسود و چیزهای ویژه‌ای تربیت می‌شوند و به بازار می‌آیند.
معاون اول رئیس جمهور خطاب به روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در این جلسه حضور داشتند، تاکید کرد: شما متعلق به زمانی هستید که در آن زمان بهترین بودید اما الان کسانی که مثل امروز آن روز شما هستند بهترین نیستند.
رحیمی تصریح کرد: معلم را باید روح نظام آموزشی کشور بدانیم در کالبد این کشور در جریان است و باید باور کنیم و اگر باور نکنیم یک عده با هر قیمت وام معلم خصوصی می‌گیرند که فقط درس خود را تمام کنند.
وی لزوم تغییر نگاه به مدرسه را مورد تاکید قرار داد و از حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش و همکارانش خواست این انقلاب را در درون آموزش و پرورش به وجود بیاورند و گفت که این مطالبه دولت و ملت از وزیر و روسای آموزش و پرورش کل کشور است.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در دنیا سر آمد باشیم و این مسیر را طی می‌کنیم، به تحریم ننگین علیه کشورمان از سوی کشورهای صاحب ننگ و ظلم و سلطه‌جو اشاره کرد و گفت: محصول نشست‌هایی که در اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور برگزار شده است باید بیرون بیاید و معلم محوری حلول معلم و روح معلم در جامعه آموزش کشور برای تغییر و تحوصل و توسعه باید نمایان شود و تقاضای دولت از وزیر آموزش و پرورش و همکارانش این است که دولت را یاری کنند تا از این تحریم و تهدید فرصتی بسازیم که قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم و جمهوری اسلامی را برای ایجاد یک نظم جدید اقتصادی بر دنیا حاکم کنیم.
رحیمی این کار را مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) دانست و افزود: مگر بدون مقدمه سازی می‌توان منتظر بود. با دعا و گریه کردن که امام زمان ظهور نمی‌کند چرا که باید استعدادها درخشان شود و در جامعه رقبت وجودداشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که به دست ما آمده و می‌توانیم خودمان را برای مدد از حضرت مهدی آماده کنیم شکست تحریم است.
معاون اول رئیس جمهور به بیان سابقه تحریم‌ها و قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران در تاریخ پرداخت و یادآور شد: تا قبل از دولت احمدی نژاد حتی پیچ و مهره‌های مورد استفاده صنعت نفت را از انگلیس می‌خریدند. اما در دولت احمدی نژاد کاری صورت گرفت که قرار است تا سال آینده صد در صد قطعات بخش نفت در داخل تولید شود. رحیمی انگلیس را استثمارگر و استعمارگر پیر توصیف کرد و گفت: این کشور هیچ ندارد و نه آدم‌هایش آدم و نه مسئولانش مسئول هستند و حتی منابع زیر زمینی ندارد و یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آنها حاکم است. ۵۰۰ سال دنیا را غارت کردند و جوانی که الان آمده است احمق‌تر از قبلی است و گویا خداوند آنها را نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها آفریده است.

/ ب.