به گزارش افکارنیوز، حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با آريا درباره اصلاح قانون انتخابات گفت: بخشي از اصلاح قانون انتخابات کوتاه مدت است لذا مي توان تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم اين اصلاحات را اعمال کرد.

وی افزود: در اصلاح این قانون باید برای کاندیداهای ریاست جمهوری شرایطی بگذاریم تا افراد زیادی نتوانند کاندیدا شوند در واقع شرایطی باید تعیین شود تا شورای نگهبان مجبور نشود به بررسی صلاحیت تعداد زیادی نامزد بپردازد و در نهایت تعداد محدودی را تایید صلاحیت کند.

فولادگر تاکید کرد: باید در قانون اساسی رجال سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر تعریف شود، در واقع این کاری است که می توان برای این دوره انجام داد.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: اما بحثی که درباره واگذاری اجرای انتخابات از دولت به نهاد دیگر مطرح است بعید است در این دوره انجام شود زیرا ما در سطح شهرستانها هیأت اجرایی از سوی هیأت معتمدین انتخاب می شوند یعنی معتمدینی که تشکیل شده از شخصیتهای سیاسی، حکومتی، حزبی و مردمی هستند. البته در نهایت اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور است و معتمدین تنها آن هیأت اجرایی را انتخاب می کنند بنابراین ما باید این موضوع را در سطح کلان توسعه دهیم.

این ماینده مجلس تاکید کرد: باید توجه داشت بحثتشکیل یک کمیسیون ملی برای تعیین هیأت اجرایی که این روزها مطرح است به معنای این نیست که انتخابات را از دولت بگیریم بلکه این است که در اجرای انتخابات نهادهای دیگری هم ورود پیدا کنند و امکان برگزاری با حضور همه معتمدین مردم فراهم شود البته در این صورت براساس قانون اساسی شورای نگهبان همچون گذشته وظیفه خویش را انجام می دهد و کاری در این جهت نمی شود انجام داد.

وی تصریح کرد: به هر حال بعید می دانم اعمال تغییرات در قانون انتخابات به این دوره برسد بنابراین باید در همان طرح جامع انتخابات که قرار است روزی مطرح شود این تغییرات مورد بررسی قرار گیرد.

فولادگر در پايان درباره تشکيل فراکسيون پارلماني در مجلس نيز اظهار بي اطلاعي کرد.