به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به راندمان پایین نیروگاههای نسل دوم، جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت نیروگاههای نسل چهارم با بازدهی و راندمان کاری بالاست.

وی افزود: راندمان نیروگاه‌های خنک‌شونده با آب سبک(نیروگاه‌های نسل دوم) حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده و این در حالی است که نیروگاه‌های خنک‌شونده با گاز هلیوم(نیروگاه‌های نسل چهارم) راندمان بالای ۴۵درصد ‌دارند.

وی افزود: با توجه به اعمال محدودیت توسط برخی کشورها و ممانعت آنها از سوختگیری کشتی‌های ایرانی، جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشت تا از انرژی هسته‌ای برای تأمین سوخت کشتی‌های خود استفاده کند، چنان‌چه سوخت مورد نظر با غنای ۲۰ درصد در کشتی مورد استفاده قرار گیرد، کشتی تا ۵ سال نیاز به سوختگیری مجدد نداشته و در صورتی که این میزان تا غنای ۵۰ یا ۶۰ درصد بالا رود، سوخت کشتی تا ۲۰ یا ۲۵ سال تأمین می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد که سایر کشورها را نسبت به خود حساس کند بلکه به دنبال حل مشکلات خود بوده و سوخت با غنای ۲۰ درصد را برای فعالیتهای در بخشهای مختلف کافی میداند.