به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عباس فلاحی باباجان، نماینده مردم زلزله زده اهر و ورزقان که در سفر امروز مقام معظم رهبری به اهر، ایشان را همراهی کرده بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سه روستای زلزله زده در بخشهای هریس، اهر و خواجه بازدید کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از روستای اورنگ و باجاباج بازدید و با خانواده‌های داغدیده گفتگو کردند. متاسفانه تمام خانه‌ها در روستای باجاباج تخریب شده و بیشترین کشته را این روستا داده بود.

فلاحی با بیان اینکه ساکنان روستاهای زلزله دیده تنها چند دقیقه قبل از دیدن مقام معظم رهبری از حضور ایشان مطلع شده بودند، افزود: حتی مسئولان استان و نمایندگان نیز از سفر حضرت آقا بی‌اطلاع بودند و سفر ایشان به مناطق زلزله زده کاملا سرزده بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: روستاییان به محض اینکه مقام معظم رهبری را در روستای خود دیدند، برای سلامتی ایشان، گاو و گوسفند قربانی کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با خانواده‌های داغدیده گفت‌وگو کردند و از آنها خواستند با توسل به اهل بیت(ع) صبور باشند. برخی خانواده های داغدیده تلاش می‌کردند خود را به آقا برسانند و درباره از دست دادن عزیزان خود بگویند.

فلاحی با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری در روستاهای زلزله زده، فضای خاص معنوی را حاکم کرده بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان دستور دادند هرچه سریعتر نسبت به بازسازی روستاهای زلزله دیده اقدام کنند.