به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز،سیاست ایران هراسی غربی ها وصهیونیست ها، که بنا بود ملت ها و دولت های خاورمیانه را تحث تاثیر خود قرار دهد، اکنون دامنگیر افکار عمومی سرزمین های اشغالی شده و چنان ولوله ای در میان شهروندان اسرائیلی ایجاد کرده که عنان امور را از دست مقامات صهیونیست ربوده است.

روزنامه ایتالیایی " کوریره دلاسرا " چهارشنبه ۲۵ مرداد(August ۱۵) نوشت: «به " رقص مرگ " همه دعوت شده اند. از روز جمعه در مقابل خانه مجلل ایهود باراک(Ehud Barak)، صلح طلبان اسرائیلی می رقصند و می خوانند: " ما نمی خواهیم برای ایران بمیرم ". یکی از آنها که وزیر دفاع اسرائیل را در لباس مامورین " اس اس " نقاشی کرده بود، دستگیر شد. " ناهوم بارنه آ "، روزنامه نگار اسرائیلی می نویسد: " از روز جمعه که در روزنامه نوشتم که اسرائیل در پاییز و قبل از انتخابات آمریکا قصدحمله به ایران را دارد، تمام مدت مشغول پاسخ دادن به تلفن بودم، مردم مضطرب که از من می پرسیدند آیا باید یخچال هایشان را برای رفتن به پناهگاه های ضد بمب پرکنند یا نه. "»

" کوریره دلاسرا " اضافه کرد: «از روز جمعه که صحبت حمله به ایران از سر گرفته شد، قیمت نفت هم بالا رفت. " استانلی فیشر "، رئیس بانک مرکزی مجبور شد به تلویزیون بیاید و توضیح بدهد که درمیان صحنه های " واقعی " ناشی از بحران اقتصادی، یکی هم احتمال حمله به ایران است. " دان ایالون "، معاون وزارت امورخارجه اسرائیل نیز خطاب به گروه ۱ + ۵، شامل کشورهای قدرتمند جهان که مسئول گفتگو با حکومت ایران هستند، گفت: " فرصت تمام شد، گفتگو کنندگان شکست خوردند. باید تا چند هفته دیگر به ایران اولتیماتوم بدهند. " یکی از روزنامه نگاران نزدیک به نتانیاهو نوشت: " این رقص مرگ است ".»

روزنامه " کوریره دلاسرا " ابراز داشت: «بعد از ماه ها گفتگو، حالا روزنامه نگاران و سیاستمداران اسرائیلی همه با هم واکنش نشان می دهند. همیشه در مورد حمله به ایران صحبت از " ماه " بود. اما حالا می گویند که این حمله تا " چند هفته " دیگر صورت می گیرد. این همه عجله اتفاقی نیست. در گزارشی از محاسبات اطلاعات ملی آمده است: از ماه ژوئن تا به امروز، توانایی اتمی ایران افزایش پیدا کرده است. اسرائیلی ها تاریخی را هم مشخص کرده اند. اول اکتبر که طبق محاسبات ایران ۲۵۰ کیلو گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید کرده است. مقدار اورانیومی که برای تولید دو تا چهار بمب اتمی کافی است تا آن را بر روی شهاب ۳ نصب کنند و به ۱۳۰۰ کیلومتر آنطرف تر پرتاب کنند، یعنی تا صحرای نایو و مرکز اتمی دیمونا که اسرائیل سلاح اتمی خود را مخفی کرده، می رسد.»


" کوریره دلاسرا " یادآور شد: «آیا این یک استراتژی است که غربی ها انتخاب کرده اند یا واقعا این ترس وجود دارد که کاخ سفید به گزینه نظامی رای ندهد؟ نشانه ها مخالف هستند. گانتز، فرمانده ستاد مشترک ارتش اعلام آمادگی همه جانبه کرده است. ارتش اسرائیل تعداد سربازانش را زیاد کرده وپیامک هایی به چهار زبان به تلفن های همراه اسرائیل ارسال و در مورد حمله احتمالی هشدار داده شده است. در آمار ها تنها ۳۵ درصد افکار عمومی موافق با حمله اسرائیل بدون حمایت آمریکا هستند. حتی اولمرت، نخست وزیر سابق که تصمیم گرفته بود بعد از انتخابات آمریکا(زمانی که اوباما(Obama) رئیس جمهور شد) به غزه حمله کنند نیز این بار محتاطانه برخورد کرد؛ او می گوید که فرصت کم نیست. تحریم های بین المللی دارد عمل می کند و تا چند ماه دیگر ایران دچار بحران اقتصادی می شود.»

این روزنامه ایتالیایی در پایان با اشاره به تنهایی و انزوای رژیم صهیونیستی در مسئله حمله نظامی به ایران، خاطر نشان کرد: اگر کسی از مقامات اسرائیلی بپرسد که چه چیز در مورد حمله به ایران موجب نگرانی شان است، پاسخ ها یکی است: اگر آمریکا حمایت نکند روز بعد از حمله وحشتناک است زیرا این حمله همانطور که باراک پیش بینی کرده است ۵۰۰ کشته اسرائیلی بر جای خواهد گذاشت. اما اگر همین سئوال را از سیاستمداران آمریکایی بپرسید، ترس بیشتر میشود: آنها میگویند که اوباما در زمانی که در انتهای دوران تبلیغات ریاست جمهوری قرار دارد، هرگز در کنار نتانیاهو نمیایستد و اسرائیل درصورت بمباران ایران قبل از ۶ نوامبر، تنها خواهد بود. به همین دلیل فشار ها از سوی آمریکا هم زیاد شده است. برای رسیدن به رآکتور های اتمی احمدی نژاد، اسرائیل باید سه کریدور هوایی داشته باشد، اما یکی از آنها قبلا بسته شده است: عربستان که تا دوسال پیش کریدور هوایی و پایگاه هایش را در اختیار اسرائیل گذاشته بود، درحال حاضر مردد است. عربستان به اسرائیل هشدار داده است که بدون توافق حمله اسرائیل را برنمی تابد، اگر رقص مرگ را می خواهید، تنها برقصید.