سخنگوی فراکسیون اقلیت در گفت​وگو با خبرآنلاین، در تشریح دلایل استیضاح وزیر بازرگانی از واردات بی رویه از چین یاد کرد که منجر به ورشکستگی تولید کنندگان داخلی به دلیل واردات کالاهای مشابه شده است.

به گفته وی، عدم تناسب قیمت اجناس وارداتی با تولیدات داخلی، تضییع حقوق مصرف کنندگان با خرید کالاهای بی‎کیفیت وارداتی و عدم مدیریت واردات علی‏رغم تذکرات مدیران ارشد نظام نیز از دیگر محورهای این استیضاح می​تواند باشد.

قنبری با بیان اینکه سکوت در مقابل این حجم عظیم واردات خیانت است از لزوم تبدیل این حس به یک حساسیت عمومی یاد کرد و گفت: سایر مسئولین هم باید نگرانی هایشان در اینباره را دنبال کنند.

نماینده ایلام با بیان اینکه مهدی غضنفری کمتر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می​آید، گفت: تا کنون سوالات و تذکرات ما زیاد بوده و هیچگاه پاسخ مشخصی داده نشده است. استیضاح راهکار نهایی ماست. راجع به عملکرد ضعیف این وزیر نیز با نمایندگان مذاکراتی شده است.

سخنگوی فراکسیون اقلیت در ادامه با بیان اینکه وزیر کشور هم از وزرای ناتوان است که در صف استیضاح است، ادامه داد: طی روزهای آینده طرح استیضاح این دو وزیر تهیه می​شود.

به گفته وی وزیر نفت هم در مظان استیضاح است ولی هنوز به جمع بندی نهایی در باره زمان استیضاح وی نرسیده​اند.

قنبری در پاسخ به اینکه این استیضاح​ها از سوی فراکسیون اقلیت دنبال می​شود یا نمایندگان فراکسیون​های دیگر هم با آن همراهی دارند، گفت: در فراکسیون اقلیت صحبت​هایی شده است ولی به جمع بندی کامل نرسیده​ایم. این استیضاح را در خارج از قالب فراکسیونی دنبال می​کنیم و نمایندگان اصولگرا هم با این استیضاح موافقند.