کلهر: می‌خواهند «احمدی‌نژاد تقلبی» بیاورند!

به گزارشافکارنیوز، کلهر که سال گذشته با بیان نظرات خود پیرامون حجاب در ویژه‌نامه خاتون خبرساز شده بود، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه ایران(سایت منسوب به روزنامه ایران)، به دفاع تمام‌قد از احمدی‌نژاد پرداخت و او را فردی دارای تفکر باز معرفی کرد. کلهر همچنین نسبت به خطر مطرح شدن «احمدی‌نژاد قلابی» توسط مخالفان احمدی‌نژاد هم هشدار داد.

او حتی در ماجرای جدایی یاران سابق از احمدی‌نژاد هم ردپای امریکا و انگلیس را می‌بیند. سایت شبکه ایران در ابتدای این گفت‌وگو کلهر را این‌گونه معرفی کرده است:
«مهدی کلهر را می‌توان یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های سوم تیری و حامی محمود احمدی‌نژاد دانست. آن روزهایی که محمود احمدی‌نژاد در تبلیغات رسانه‌های وابسته به ستاد انتخاباتی کاندیداهای رقیب، فردی تیرخلاص‌زن معرفی می‌شد که قرار است پس از ریاست‌جمهوری در خیابان‌ها دیوار بکشد و زنان و مردان را از هم جدا کند، مهدی کلهر با موهای دم‌اسبی و شلوار جین پابه‌پای احمدی‌نژاد می‌دوید و برنامه‌های رسانه‌یی او را تنظیم می‌کرد! جریانات سیاسی و رسانه‌های وابسته به آنها این روزها رییس‌جمهور متحجر ۸۴ را به لیبرالیزم فرهنگی و عدول از آرمان‌های سوم تیر متهم می‌کنند. جالب اینجاست که مهدی کلهر می‌گوید نگاه‌های فرهنگی رییس‌جمهور از او هم باز‌تر است!»

در ادامه بخش‌هایی از نظرات کلهر درباره احمدی‌نژاد و دولت او را می‌خوانید:

یادم می‌آید در یکی از جلسات آقا فرمودند که دولتی مکتبی‌تر از دولت احمدی‌نژاد نیامده و در آینده هم نخواهد آمد. من هم خیلی خوشحال شدم هم بسیار ناراحت چون فرمودند مثل این دولت نخواهد آمد.


من از دکتر دور هستم و یک سال و نیم است که ایشان را از نزدیک ندیده‌ام اما انحراف به معنی عدول از ارزش‌ها یا تغییر مسیر را به هیچ وجه در دولت دهم نمی‌بینم و چیزی احساس نمی‌کنم.


از همان سال ۸۳ که با رییس‌جمهور همراه بودم و جلسات خصوصی زیادی با هم داشتیم، احمدی‌نژاد همین نگاه‌های باز فرهنگی را مطرح می‌کرد. نگاه رییس‌جمهور به مساله حجاب و سایر مسائل فرهنگی، همان نگاه سال‌های ۸۳ و ۸۴ و مبتنی بر اعتماد و احترام به مردم است اما برخی افراد بر اساس تصورات ذهنی خود سخن می‌گویند.


سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در اختیار رییس‌جمهور نیست و در این حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیر است. رییس‌جمهور مانند همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها یک رای دارد.


نگاه فرهنگی احمدی‌نژاد از من هم باز‌تر است و در این مورد با هم اختلاف داریم!


همه جدایی‌ها را هم نباید محصول نقاط ضعف یاران سابق دانست و چه بسا رییس‌جمهور هم اشتباهاتی را مرتکب شده باشد. البته طبیعی است امریکا و انگلیس در برابر کسی که منافع‌شان را به خطر می‌اندازد و در مقابل‌شان می‌ایستد، بیکار نخواهند نشست و بین او و یارانش فتنه‌انگیزی می‌کنند.


‌ مردم همواره بر اساس انتظارات و تصوری که از افراد داشته‌اند، رای داده‌اند. از این منظر، رای مردم حتی به هاشمی و خاتمی هم اشتباه نبود هر چند ممکن است این افراد نتوانسته باشند وظایف‌شان را عملی کنند.


‌ احمدی‌نژاد نماد مدیریت ارزش‌های انقلاب است. مردم ساده‌زیستی، صداقت و صراحت احمدی‌نژاد را دوست دارند و به همین دلیل اگر اشتباهی هم صورت بگیرد، آن را نادیده می‌گیرند. شجاعت در دفاع از حقوق ملت، برای مردم بسیار مهم است و حتی کسانی که انقلابی هم نیستند، ترجیح می‌دهند یک انقلابی مثل احمدی‌نژاد سر کار باشد چرا که مساله سرنوشت خون شهدا و ۱۴۰۰ سال تاریخ شیعه مطرح است.


دولت‌های قبلی ساده‌انگار بودند و ما را به توهم توطئه متهم می‌کردند. بنده سال‌های ۸۳ و ۸۴ به اکثر استان‌های ایران سفر و با جوانان صحبت کردم که نتایج بسیار وحشتناکی داشت. می‌توانم بگویم بیش از ۷۰ درصد جوانان کشور آینده‌شان را در خارج از کشور می‌دیدند و دنبال این بودند که برای یافتن شغل به ژاپن و حتی فیلیپین سفر کنند. الان ضریب امید نسل جوان قابل قیاس با سال‌های ۸۴ و ۸۸ نیست.


‌ امروز به برکت تلاش‌های رییس‌جمهور، نام ایران سکه رایج جهان است. خدا را شکر که یاران احمدی‌نژاد هیچ‌کدام در کانادا و انگلیس اقامت ندارند!


جريانات معارض سوم تير در انتخابات رياستجمهوري آينده با توجه به غالب بودن گفتمان احمدينژاد، ممكن است افرادي را به عنوان احمدينژاد تقلبي با شعارهاي تقلبي به صحنه بياورند. نبايد تصور كنيم كار تمام شده و همواره بايد مراقب بود جريانات ماقبل سوم تير با نقابي جديد به صحنه بازنگردند.