به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، سردار سرلشكر فيروزآبادي كه به مناسبت فرار رسيدن هفته دولت سخن ميگفت، اظهارداشت: هفته دولت هفته بزرگداشت مردان بزرگي است مثل شهيد رجايي و روحاني مجاهد شهيد باهنر كه اسوه دولت مردان جمهوري اسلامي ايران بحساب ميآيند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از این الگوهای رفتاری شهید رجایی و شهید باهنر گفت: بهترین بهره‌مندی از این الگو حکمت‌هایی است که از آنها باقی مانده است. کتاب‌های مربوط به سخنان شهید رجایی و شهید باهنر چاپ و منتشر شده است که برای نسل سوم انقلاب که خود را برای پذیرش مسئولیت‌های اداره کشور آماده می‌کند، قابل استفاده است. این حکمت‌ها در کنار صحیفه نور امام خمینی(ره) و رهنمود‌های حضرت امام خامنه‌ای عزیز، بنیان فکری نسل سوم انقلاب را تشکیل می‌دهد. براین اساس آنچه به نام مقاومت ایران در جهانی باقی مانده است به برکت این حکمت‌ها است.

فیروزآبادی همچنین با اشاره به مسئله سوریه گفت: ما به ملت و دولت سوریه درود می‌فرستیم که در امتحان درس مقاومتی که از انقلاب اسلامی آموخته بودند امروز نمره عالی گرفتند. پیروزی مقاومت در سوریه درس بزرگی است، برای کشورهای عربی و اسلامی که ارزش و جایگاه مقاومت اسلامی را بشناسند و ایران و سوریه را دو الگوی بزرگ برای نجات ملت‌ها و مقابله با سلطه استکبار و دفاع از فرهنگ ملی - اسلامی خود و استقلال کشور خود قرار دهند.

وی افزود: ما عزت تمام مسلمانان و همه کشورهای اسلامی را از درگاه خداوند خواهانیم و امیدواریم بهار عربی یاخیزش اسلامی ملت‌ها درک شود و با آن همراهی گردد تا استقلال کشورها تضمین شود و ضمن تامین حقوق مردم منافع ملی کشورهای اسلامی و عربی و سرمایه‌های جهان اسلام توسط دشمنان به رایگان غارت نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات موثر دولت در خدمت رسانی به ملت ایران گفت: امروز با دعوت رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای خدمتگذاران ملت در دولت با تمام توان، شبانه‌روز مشغول کار هستند و ما اقدامات موثر آنان را بویژه در خدمت به محرومان و سفرهای استانی، ‌هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت، خانه‌سازی مهر و همچنین پیشرفت‌های عظیم در زمینه توسعه راه‌ها، منابع آب، رشد بهره‌‌ برداری از معادن و همینطور تقویت نیروهای مسلح را ارج می‌نهیم و به آنان خسته نباشید می‌گوییم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان گفت: اميدواريم دولت خدمتگذار بتواند از سد تحريمها با موفقيت بگذرد و تا پايان كار در مسير مستقيم ولايت حركت كند.