مديرمسئول روزنامه ايران گفت: قوه قضائيه با صدور چنين حكمي نشان داد كه واقعاً "مستقل " است به اين معنا كه نه به نظر هيئت منصفه مطبوعات اعتنايي دارد و نه به دفاعيات متهم.

کاوه اشتهاردی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس ضمن تایید حکم صادره شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در خصوص شکایت مهدی هاشمی اظهار داشت: دادگاه بنده را به تحمل ۱۰ ضربه شلاق و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده اما این حکم هنوز به صورت رسمی به بنده ابلاغ نشده است.

وی درباره امکان درخواست تجدید‌نظر‌ در خصوص این حکم خاطر‌نشان کرد: بنده به این رای صادره اعتراض نخواهم کرد چرا که ظاهراً دستگاه قضایی تصمیم خود را گرفته که هر کاری که مایل است، انجام دهد.

مدیرمسئول روزنامه ایران تصریح کرد: در خصوص این حکم، ۲ نکته قابل تأمل است؛ اول اینکه این رأی علیه بنده در حالی صادر شده است که ۱۴ عضو هیئت منصفه مطبوعات در خصوص موضوع شکایت مهدی هاشمی، بنده را تبرئه کرده بودند.

اشتهاردی ادامه داد: قوه قضائیه با صدور چنین حکمی نشان داد که واقعاً " مستقل " است به این معنا که نه به نظر هیئت منصفه مطبوعات اعتنایی دارد و نه به دفاعیات متهم و قاضی و دستگاه قضایی برای خود یک حق وتویی قائل هستند که می‌توانند بر خلاف همه اصول و مطالبات افکار عمومی رأی بدهند.

مدیر‌مسئول روزنامه ایران با اشاره به موضوع شکایت مهدی هاشمی علیه وی اظهار داشت: باید به دلیل شکایت مهدی هاشمی از بنده توجه شود چرا که تمام شکایت مهدی هاشمی به دلیل انتشار خبری بود در خصوص تقاضای ۲۲۰ تشکل دانشجویی که با صدور بیانیه‌ایی مشترک، خواستار رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی شده بودند که البته اصل این بیانیه را تمام خبرگزاری‌ها پیش از روزنامه ایران منعکس کرده بودند.

اشتهاردی افزود: حال به خاطر انتشار این بیانیه تشکل‌های دانشجویی و با شکایت مهدی هاشمی، دادگاه بنده را محکوم به شلاق و زندان کرده است.

وی در‌خصوص دلایل غیر‌حقوقی بودن رأی صادره گفت: بنده در جلسه دادگاه غیر از دفاعیات خود حداقل ۵۰۰ صفحه سند تنها در مورد یکی از اتهامات مهدی هاشمی ارائه کرده بودم که اگر قاضی محترم دادگاه به همان ۵۰۰ صفحه، تنها نگاهی می‌انداخت و آن را تورق می‌کرد لااقل همان موارد کفایت می‌کرد که به مفاسد مهدی هاشمی واقف شود اما ظاهراً آقای قاضی مستقل است به این صورت که نه به نظر هیئت منصفه اعتنا دارد و نه به دفاعیات متهم و مستندات.

اشتهاردی در پاسخ به این سؤال که آیا تصور می‌کنید در صدور چنین رأیی با شکایت مهدی هاشمی اعمال فشاری از سوی " اکبر هاشمی رفسنجانی " صورت گرفته یا خیر اظهار داشت: در این مورد اگر بنده اظهار نظر نکنم بهتر است اما خوب است قوه قضائیه به تبعات صدور چنین احکامی آگاه باشد و بداند که چنین احکامی چه پیامدهایی به دنبال دارد.

مدیر مسئول روزنامه ایران درباره برگزاری جلسه رسیدگی به شکایت شخص اکبر هاشمی رفسنجانی علیه وی نیز گفت: این جلسه با شکایت خود هاشمی تشکیل خواهد شد که احتمالا حکم آن نیز از پیش انشاء شده است و برداشت من این است که چندان ضرورتی به تشکل چنین دادگاهی نیست و قطعا قاضی رأی خود را از قبل صادر کرده است و دفاعیات من و نظر هیئت منصفه در این دادگاه مهم نخواهد بود.