حجاب زنان راگبی باز ایرانی مایه تعجب ایتالیایی ها

افكار نيوز - چندي پيش تورنمنت راگبي بانوان با حضور تيم كرمانشاه به عنوان نماينده ايران در ايتاليا برگزار شد كه با نايب قهرماني اين تيم به پايان رسيد. در جريان حضور تيم كرمانشاه رسانههاي ايتاليا گزارشهايي از حضور با حجاب دختران ايراني در اين رقابتها منتشر كردند.

به گزارش افکار به نقل از ایونا، روزنامه گازتا دلا اسپورت چاپ ایتالیا درباره حضور نمایندگان راگبی ایران در تورنمنت سونز ایتالیا نوشت، دختران محجبه ایرانی نه تنها حجاب را مانعی برای ورزش کردن خود نمی‌بینند بلکه اعلام کردند که این پوشش بخشی از اعتقادات از بین نرفتنی‌شان است.

این روزنامه در ادامه مطلب خود یادآور شد: زنان ایرانی در رشته‌هایی چون رالی، تیراندازی باکمان و ورزش‌های دیگر در میادین بین المللی دیده شدند، اما در رشته راگبی که حتی در میان دختران ایتالیا امری عجیب است، ایرانی‌ها با حجاب اسلامی خود ظاهر و باعثشگفتی همه شدند.

این روزنامه در بخش دیگری از مطلب خود به صحبت‌های یک تماشاگر ایرانی حاضر در محل مسابقات اشاره کرده و تأکید کرد: نمی‌دانستم که در کشورم دختران راگبی بازی می‌کنند و از شجاعتی که از آنها سراغ دارم مطمئنم که می‌توانند خیلی زود به موفقیت هم دست یابند.

تعجب تماشاگران ایتالیایی و احترام به اعتقادات ایرانی‌ها توسط کشور میزبان موضوع دیگری است که این روزنامه به آن پرداخته است و در این زمینه تصریح کرد: تماشاگران ایتالیایی حاضر در کمپ مسابقات از اینکه دختران ایرانی با پوشش اسلامی‌شان در مسابقه راگبی شرکت کردند بسیار متعجب‌اند زیرا تاکنون فکر نمی کردند کسی با حجاب راگبی بازی کند، اما دختران با حجاب ایران نشان دادند که مانعی برای ورزش کردن آنها و حضورشان در مسابقه‌های مختلف خارجی وجود ندارد و برای اثبات این امر به ایتالیا آمدند.

در زمان حضور نمایندگان راگبی ایران در ایتالیا روزنامه‌های این کشور در روزهای متوالی به چاپ مطالبی از بانوان محجبه ایران پرداختند و عکس‌های آنها را در جریان مسابقات روی صفحه اول خود به چاپ رساندند. کوریره دلا سرا، کوریردل‌آلپی، کوریره دلا اسپورت و چندین روزنامه دیگر از راگبی‌بازان بانوان ایرانی تمجید کردند.

/ب.