رئیس جمهور با ارسال ۱۴ حکم تقدیر و تشکر به دلایل نامشخصی به فعالیت تمامی مشاوران خود در ساختمان پاستور دولت پایان داده که سیدکاظم وزیری هامانه وزیر سابق نفت در دولت نهم یکی از سرشناس ترین مشاوران برکنار شده رئیس دولت است.

به گزارش پانانیوز، حضور و سپس برکناری سیدکاظم وزیری هامانه به عنوان وزیر نفت دولت نهم هم با فراز و فرودهایی متعددی روبرو بود به طوری که به دنبال ناکامی صادق محصولی، علی سعید لو و سید محسن تسلطی برای حضور در کرسی ریاست ثروتمند ترین وزارتخانه دولت از ۲۰ آذر ماه با کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی هامانه به عنوان اولین وزیر نفت کابینه فعالیت های خود را آغاز کرد.

این مشاور سابق رئیس دولت که تا پیش از وزارتش از سابقه ۳۴ ساله ای در سطح صنعت نفت برخوردار بود ابتدا به عنوان یک مهندس طراحی و پس از طی مراحل مختلف پیشرفت تا درجه وزارت نفت هم پیش رفت.

معاون وزیر در شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی، معاون وزیر در امور برنامه ریزی، معاون وزیر در امور هماهنگی، معاون وزیر در امور اشتغال، عضو هیئت مدبره چهار شرکت اصلی وزارت خانه، رئیس هیئت مدیره شرکت اویک و قائم مقام مدیرعامل شرکت کالای لندن از مهمترین سوابق وزیری هامانه در صنعت نفت است.

در نهایت مرداد ماه سال ۱۳۸۶ با موافق رئیس جمهور، غلامحسین نوذری به عنوان سرپرست جدید وزارت نفت معرفی شد و وزیری هامانه هم به عنوان مشاور انرژی رئیس جمهور به فعالیت های خود در دولت ادامه داد.

علاوه بر وزیری هامانه وزیر سابق نفت، محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، دانش جعفری وزیر سابق اقتصاد و دارایی، زارعی نجفدری، حاج علی اکبری، توکلی بینا، اعتمادیان ، مهدی چمران، مجتبی رحماندوست، سوسن کشاورز، مهدی مصطفوی، ستار وفایی و علی منتظری ازدیگر مشاوران برکنار شده رئیس جمهور هستند.