اوباما از مناظره با احمدی نژاد هراس دارد

افکار نیوز - لندن - یک نویسنده انگلیسی و کارشناس مسایل خاورمیانه معتقد است اگر هر نوع مناظره‌ای میان باراک اوباما و محمود احمدی نژاد انجام شود، رییس جمهوری آمریکا قطعا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

آلن هارت نویسنده کتاب صهیونیسم: دشمن واقعی یهودیان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: سردمداران آمریکا در طول شش دهه گذشته همگی طرفدار اسراییل بوده‌اند و اوباما نیز در طول ریاست جمهوری خود نشان داد که از این قاعده مستثنی نیست.

هارت با اشاره به جنگ ‪ ۲۲‬روزه اسراییل علیه غزه و ادامه محاصره غزه افزود: حمله سال گذشته اسراییل به غزه بهترین فرصت بود تا اوباما حسن نیت خود را در قبال مردم فلسطین نشان دهد. اما او با سکوت خود به جهانیان نشان داد که همانند جورج بوش اقدامی علیه اسراییل انجام نخواهد داد.

وی گفت: اوباما از معدود روسای جمهوری آمریکا بود که می‌توانست با نفوذ خود محاصره غزه را بشکند و مردم فلسطین را نجات دهد اما او تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه و نیز برای برقراری صلح عادلانه در خاورمیانه انجام نداده است.

هارت گفت: اوباما رییس جمهوری بی‌تجربه است و او اکنون فهمیده است که لابی صهیونیستی بر کنگره آمریکا مسلط است و بر تمام مسایل مربوط به مناقشه خاورمیانه اعمال نفوذ می‌کند.

این نویسنده انگلیسی افزود: در مقابل، ایران کشوری است که برای سالها حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و همیشه طرفدار فلسطینی‌ها و به خصوص مردم جنگ زده غزه بوده است.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش اسراییل به کاروان امدادی غزه، گفت:
افکار عمومی جهان با جنایت‌های اسراییل درسرزمین‌های فلسطینی و سکوت دولت جدید آمریکا در قبال آنها آشنا می‌شود.

اوباما از آن هراس دارد که هنگام مناظره احتمالی‌اش با احمدی نژاد موضوع فلسطین و غزه و حمایت آمریکا از اسراییل مطرح شود و افکار عمومی به ویژه در غرب که اکنون کمابیش با جرایم اسراییل آشنا شده اند، علیه او موضع گیری کنند.

هارت گفت: موضوع فلسطین یکی از موضوعات مهم و داغ بین‌المللی است که در صورت توجه رسانه‌های غربی به آن مطمئنا به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

وی افزود: یک مناظره در جلوی دوربین‌های تلویزیونی می‌تواند حمایت آمریکا از رژیم اسراییل و جنایت‌های این رژیم را برملا کند و به همین دلیل بعید است اوباما در چنین مناظره‌ای شرکت کند.

این نویسنده انگلیسی با اشاره به زرادخانه اتمی اسراییل گفت: اوباما همچنین بیم آن دارد که در این مناظره، احمدی نژاد به سلاح‌های اتمی اسراییل و سکوت آمریکا در قبال آن اشاره کند.

هارت افزود: رفتار اوباما در قبال بمبهای اتمی اسراییل و برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نشان‌دهنده سیاست دوگانه آمریکا در مورد خاورمیانه است و اوباما نمی‌خواهد در جلوی چشم جهانیان در این زمینه مجبور به پاسخگویی شود.

/ ب.