به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سردار علی فدوی در گردهمایی سراسری توجیه حفاظتی نمایندگان افسران رایانه نیروی دریایی سپاه در بندرعباس بر حفظ اسناد و اطلاعات این نیرو توسط کارشناسان حفاظتی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: وقتی اولویت دشمن، کسب اطلاعات درباره نیروی دریایی سپاه است، نباید در اثر غفلت و کوتاهی اسناد و اطلاعات حساس این سازمان به شکلی آماده، در اختیار دشمن قرار گیرد.

فدوی بر بالابردن دانش و آگاهی کارشناسان حفاظتی نیروی دریایی سپاه تاکید کرد و اظهارداشت: تلفات ناشی از کوتاهی در حفاظت از اسناد و اطلاعات هرچند به نظر نامحسوس باشد اما بسیار سنگین و در بسیاری از مواقع غیرقابل جبران است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: نشت اطلاعات در بسیاری ازموارد در موقع جنگ و مواجهه با دشمن آثار و پیامدهای خود را نشان می دهد و می تواند به تحمیل تلفات و افزایش تلفات به نیروهای خودی بیانجامد.

فدوی گفت: اهمیت و ارزش حفاظت اطلاعات به گونه ای است که هیچ توجیهی نمی تواند مانع از نادیده گرفتن این اصل شود و نمی توان به بهانه انجام کار سازمان، به موضوع حفاظت اطلاعات بی اعتنایی کرد.

وی ادامه داد: اگر در اثر مسامحه و غفلت، اطلاعاتی به دست دشمن بیفتد و با بهره برداری از آن خسارتی را به بدنه نظام وارد کند و یا فردی در این زمینه تلف شود، فرد مسامحه کننده در وارد کردن این خسارت مقصر است.

این مسئول بیان داشت: بی توجهی به موضوع حفاظت اطلاعات در ماموریت ها به مثابه پایمال کردن کار است و چه بسا خسارت بی توجهی ما به این امر از فایده ای که به ازای انجام آن ماموریت به دست می آوریم، بسیار سنگین تر باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید سیستم ها و ابزارها را بومی سازی کنیم و ضریب امنیتی آنها را بالا ببریم.

فدوی افزود: نیروی دریایی سپاه ایجاد سیستم ارتباطی امن را دستور کار قرار داده و گام های بلندی نیز در این زمینه برداشته شده که امیدواریم به زودی به شکل گسترده قابلیت بهره برداری از آن در سازمان فراهم شود.

لزوم بومی سازی سیستم ها و ابزارهای ارتباطی در سپاه

وی عنوان کرد: گاهی ما در اثر نادانی و یا کوتاهی در زمینه حفاظت اطلاعات، ناخواسته اطلاعات آماده ای را در اختیار دشمن قرار داده ایم و از این طریق به سازمان ضربه زده ایم و این یکی از مصادیق مهم گناه و تخلف است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: سیستم ارتباطی موجود چون منشا تولیدش بیگانه است، متاسفانه ابزارهای کنترلی خودشان را در آنها تعبیه کرده اند و موضوع کنترل در گسترش و برنامه ریزی قابلیت های اینترنت مورد توجه دشمن بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید سیستم ها و ابزارها را بومی سازی کرده و ضریب امنیتی آنها را بالا ببریم، افزود: ما ایجاد سیستم ارتباطی امن را دستور کار قرار داده و گامهای بلند و خوبی هم در این راه برداشته ایم و امیدواریم به زودی به شکل گسترده قابلیت بهره برداری از آن در سازمان فراهم شود.