به گزارش افکار به نقل از ایرنا، 'غلامحسین الهام' عصر دوشنبه در نشست دانشجوی خط امام در سالن آمفی تئاتر دانشکده معدن دانشکده فنی دانشگاه تهران، گفت: فتنه تکیه گاه دارد و این تکیه گاه است که آن را مدیریت می کند.
وی با بیان این که دیگر خاتمی و موسوی ظرفیت سیاسی ندارند تاکید کرد که دیگر ظرفیت جریان سازی آنها قوی نیست.
الهام با اشاره به برخی از تحولات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت که در سال ۷۸ قضایایی که در کوی دانشگاه بود در اصل تکیه گاهش دولت خاتمی بود که دانشجویان را قربانی کردند ولی فتنه خود دولت خاتمی بود.
مشاور حقوقی رییس جمهور گفت: اگر هاشمی در فتنه نبود اینقدر آسیب برای خواص ایجاد نمی شد ولی ما بعد این فتنه متوجه شدیم که این خواص خط امامی نبودند.
وی گفت: مهره های مرده بعید است احیا شوند ولی آدم های جدیدی از آن تکیه گاه رویش خواهند یافت.
الهام ۱۶ آذر و ۱۶ دی ماه را حرکتی جدی از سوی جنبش های دانشجویی در مقابل استکبار دانست و گفت: این روزها می تواند فرصت خوبی برای بحثها و گفت وگوی های درونی تشکل ها باشد.
وی با اشاره به این که دانشجوی اسلامی، ایدئولوژیک و آرمان خواه است اظهار داشت که اگر کسی با اسلام مخالفت داشته باشد که دیگر عدالتخواه نیست.
الهام گفت: انجمن های دانشجویی از جایی ضربه خوردند که به احزاب متصل شدند و قربانی فتنه شدند.
وی افزود: در شرایطی که سران فتنه محفوظ ماندند این جریان ضربه خورد البته این به معنای بی گناهی این جریان در آن ماجراها نیست.
الهام اظهار داشت: در زمان هاشمی انجمن های دانشجویی از پول او ارتزاق می کردندو در دوره اصلاحات علیه او شدند.

دستگاه قضایی ابتدا باید به جرم مهدی هاشمی رسیدگی کند
مشاور حقوقی رییس جمهور از حکم دستگاه قضایی علیه کاوه اشتهاردی مدیرمسوول روزنامه ایران انتقاد و تاکید کرد که دستگاه قضایی ابتدا باید به جرم مهدی هاشمی رسیدگی کند.
الهام در خصوص رای صادر شده برای کاوه اشتهاردی مدیرمسئول روزنامه ایران گفت: این رای از نظر حقوقی اشکالات جدی دارد و قاضی می بایست ابتدا به جرم متهم اصلی که مهدی هاشمی است رسیدگی می کرد.
وی افزود: دادستان؛ مهدی هاشمی را تحت تعقیب قرار داده است پس چطور می شود که هنوز به اتهامات او که تحت تعقیب است رسیدگی نشده برای کاوه اشتهاردی حکم می دهند.
مشاور حقوقی رییس جمهور در ادامه گفت: این برای نخستین بار است که دادگاه از هیات منصفه مطبوعات تبعیت نمی کند و بدون در نظر گرفتن حکم آنان حکمی را صادر می کند و اینجاست که برخی شائبه ها ایجاد می شود و این مساله به امنیت قضایی آسیب زده است.
وی گفت: این موضوع هیت منصفه را بی انگیزه می کند همان طور که شاهد بودید برخی اعضای هیات منصفه استعفا کردند.
الهام افزود: در حالی که فتنه ۸۸ موضوع اساسی کشور بود آنان با این خطا باب دیگری را در تاریخ کشور باز کردند که اشتباه بزرگی بود.

الهام که در جمع خبرنگاران سخن می گفت در خصوص عزل ۱۴ نفر از مشاوران رییس جمهور گفت: بنده در خصوص عزل این افراد اطلاعی ندارم.
وی با بیان اینکه سمت مشاوره در سیستم ما جدی نیست، گفت: این سمت جنبه سمبلیک دارد و یک مقام ارشد هنگامی که یک نفر را از جایگاه خود عزل کرد تا زمانی که آن فرد سمت جدید بگیرد به او این عنوان صوری را می دهد.
الهام اظهار داشت: این افراد فقط اسم مشاور را داشتند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این موضوع در مورد وی نیز صدق می کند و یا خیر گفت: برای بنده هم همین طور است ولی من در برخی از موارد مشاوره ارائه می دهم.