اقدامات ایران در قبال کانادا از زبان صالحی

به گزارش افکارنیوز،روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی صبح امروز علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس حضور یافت و در رابطه با جلسات برگزار شده در حاشیه اجلاس مکه و عدم تعهد گزارشی ارائه کرد.

وی ادامه داد: ‌ در این جلسه در مورد موضوع کانادا و بسته شدن سفارت ایران در این کشور توضیحاتی ارائه شد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: آقای صالحی در جلسه غیرعلنی، گزارشی از برگزاری اجلاس نم در تهران ارائه کرد و به قراردادها و رایزنی‌هایی که در حاشیه این اجلاس صورت گرفته است، اشاره کرد. همچنین در خصوص حاشیه‌ها و مسائل جزئی و کلی برگزاری این اجلاس و برخی تناقضاتی که به صورت خواسته یا ناخواسته در این اجلاس رخ داده بود، صحبت‌هایی را مطرح کرد.

بیگی افزود: در این جلسه غیر علنی برخی نمایندگان نیز سؤالاتی از صالحی پرسیدند که این سؤالات مربوط به بسته شدن سفارت ایران در کانادا و اقدامات متقابل ایران بود.

وی افزود: همچنین نمایندگان در خصوص وضعیت عربستان، عراق و سوریه نیز سؤالاتی را از صالحی مطرح کردند. صالحی نیز به تشریح این مسائل پرداخت.

وی توضیحات صالحی در خصوص برگزاری اجلاس نم در تهران و جمع بندی این اجلاس را مثبت ارزیابی کرد، گفت: صالحی در جلسه امروز درباره موضوع بسته شدن سفارت ایران در کانادا توضیح داد و گفت ایران اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: آقای صالحی در خصوص وضعیت ایرانیان مقیم کانادا و همچنین کاناداییهایی که مقیم ایران هستند هم توضیحاتی داد و نظر وی در خصوص کاناداییهای مقیم ایران این بود که بهتر است امورات خود را از طریق کشورهای همزبان کانادا مثل انگلیس و فرانسه و کشورهای نزدیک به آن پیگیری کند.