به گزارش افکارنیوز، مجتبی رحماندوست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت آرایش نیروهای سیاسی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات مجلس شاهد تفرقه و تشتت اصولگرایان بودیم، کافی است لذا اگر بتوانند نیروهای همسو، هم‌گرایش و هم‌جهت سیاسی و مشخصا اصولگرایان از قبل با یکدیگر تبادل نظر کنند که نتیجه نهایی آن معرفی کاندیدای واحد باشد، این بهترین حالت قضیه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون شاهد زمینه‌هایی برای تحقق چنین موضوعی نیستیم، ‌گفت: همچنان که در دو، سه دهه اخیر در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد بودیم که انتخابات به دور دوم کشیده شد، در حالی که اگر اصولگرایان که دارای گرایش و بینش واحدی هستند، بتوانند به وحدت نظر رسیده و کاندیدای واحدی را معرفی کنند برگ برنده‌ای دست نظام خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: متاسفانه فضا برای چنین وضعیتی مناسب نیست و از این لحاظ، شرایطی که کاندیدای واحد معرفی کنند، مطلوب تلقی نمی‌شود و تنها می‌توان به اجماع نسبی رسید.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر گروه‌ها به ائتلاف برسند هر چند رقابت‌های درون گروهی را برطرف و حل کرده باشند و بتوانند کاندیداهای واحدی را معرفی کنند خوب است در حالی که چنین زمینه‌ای را نمی‌بینیم.

نماينده مردم تهران در مجلس درباره نحوه حضور اصلاحطلبان در انتخابات آتي رياستجمهوري گفت: نظام به اينها چراغ قرمزي نشان نداده كه ورود را ممنوع اعلام كند. شوراي نگهبان نيز در اين خصوص اختيارات خود را دارد اگرچه در مورد فرد يا افرادي ممكن است نظر مثبت يا منفي ابراز دارد اما در كلان قضيه و به صورت كلي، نظام راه را باز كرده است.