پیام هیلاری کلینتون به مسلمانان

سرویس بین الملل افکار نیوز - هیلاری کیلینتونگفت: فیلمی که علیه اعتقادات مسلمان ساخته و در اینترنت منتشر شده منزجر کننده و سزاوار سرزنش است. تولید این فیلیم آماتور و تمسخر حضرت محمد به عنوان مردی زن پرست، همجنس باز و سواستفاده کننده از کودکان مورد نفرت مردم و دلت امریکا نیز قرار دارد.

به گزارش افکار به نقل از سی. ان. ان، وی افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات و آشوبی که به دلیل انتشار این فیلم در خاورمیانه بروز کرده است، نیروهای امنیتی امریکا برای حفاظت از سفارتخانه ها و کنسولگری های امریکا در لیبی، مصر، یمن، کویت، بنگلادش، عراق، تونس، مراکش، و سودان در آماده باش کامل به سر می برند.
این در حالی است که هنوزاین فیلم روی شبکه های اینترنت وجود دارد و در هر لحظه باعثافزایش خشم مسلمان بیشتری میشود. این در حالی است که مدیران نظامی امریکا خواستار حذف این فیلم در فضای مجازی برای بازگشت آرامش شده اند.

با این وجود هیلاری کلینتون در پیامی از وزارت امور خارجه به کل مسلمانان گفت: دولت امریکا به طور کامل محتویات این فیلم را رد و به طور کامل مخالفت خود را با آن اعلام می کند. به اعتقاد مناین فیلم سزاور سرزنش بودهو باید باسازنده آنکه باعثخدشه وارد کردن به احساس مردم این دین بزرگ شده است، برخورد شود. اما این را نیز اظهار می کنم که خشونت راه پاسخ به این ویدئو نیست.

می دانم برای مسلمان تحمل این فیلم بسیار سخت است و دولت امریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار بیشتر این فیلم خواهد کرد. اما به هر روی با توجه به فناوری های روز دنیا حذف کامل این فیلم تقریبا غیر ممکن بوده و ما از مردم مسلمان دنیا عذر می خواهیم و آنان را به این امر متوجه می کنیم که طبق قانون اساسی امریکا آزادی بیان و حق مسلم هر شهروند بوده و هر کسی می تواند بدون تهدید و مشکل نظرات خود را بیان کند.

وی ادامه میدهد: البته در دنیا ایده ها و نظرهای متفاوتی درباب آزادی بیان وجود دارد و با وجود آن که عمل سازنده این ویدئو تقبیه شده و کار ناپسندی است اما از نظر قانونی وی مرتکب خلافی نشده است!