به گزارش جهان به نقل از زاهدان پرس امام جمعه موقت سنندج، در خطبه هاي نماز جمعه مسجد جامع اين شهر با اشاره به توطئه فتنه گران، نداشتن بصيرت را عامل اصلي گمراهي آنهاو غلتيدن اين طيف به دامن دشمنان ايران اسلامي توصيف كرد.

ماموستا حاج محمد امین راستی، شعور و فهم بالا و آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه را از صفتهای بارز انسان های مومن برشمرد و با تقدیر از حضور خودجوش ملت ایران در حماسه بزرگ نهم دی، این روز را یکی ا ز روزهای پرافتخار در تاریخ انقلاب دانست و افزود: بعد از شنیدن اظهارات روشنگرانه رهبر عزیز، در نهم دی ماه سال گذشته موج انسانهای آگاه و با بصیرت به راه افتاد و فتنه گران را به حاشیه راند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: ملت ایران بارها ثابت کرده اند که در برابر اهانت به دین مبین اسلام و رهبری عالیقدر کوتاه نمی آیند و در برابر هر چیز و هر کس به نشانه حمایت از این دو ارزش والا می ایستند.

وی با اعلام اینکه حرکت نسنجیده فتنه گران امید به دخالت بیگانگان را در امور داخلی ایران افزایش داد گفت: همچنانکه رهبر انقلاب فرمودند، پناه بردن به دشمن و خالی کردن پشت ملت بزرگ ترین گناهی بود که سران فتنه مرتکب آن شدند.
وی یادآور شد عظمت راهپیمایی نهم دیماه سال ۱۳۸۸ را می توان در قطع امید بیگانگان به کشور دانست.

این در حالیست که مولوی عبدالحمید در ایام فتنه بعد از انتخابات ۸۸ نیز در پاره ای از مواقع در راستای سران فتنه در خطبه های مسجد مکی زاهدان موضع گیری کرد.

تعدادی از فعالین سیاسی معتقدند برای مولوی عبدالحمید که از سران فتنه در انتخابات و حوادثبعد از آن حمایت کرده است حادثه ۹ دی یک شکست سیاسی محسوب می شود و انتظار داشتن از وی برای گرامی داشتن سالگرد ۹ دی یک انتظار غیر معقول می باشد.

این فعالین سیاسی معتقدند همسویی عبدالحمید و خط گیری وی در مسایل سیاسی از جریانات افراطی اصلاح طلب این روحانی اهل سنت را در مسیر مبهمی از فعالیت سیاسی قرار داده است و از وی در افکار عمومی یک چهره تندرو سیاسی آنهم غیر مستقل و وابسته به گروه و حزبی خاص ساخته است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز مولوی عبدالحمید در هفته دفاع مقدس نیز هیچگونه یادی از این هفته افتخارآمیز نکرد که این موضوع با انتقاداتی روبه رو شد.

جالب انکه در آن ایام برخی نزدیکان مولوی عبدالحمید این موضوع را اینگونه توجیه کردند که مولانا یادش رفته است که یادی از هفته دفاع مقدس بکند!