حذف اصولگرایان به بهانه اصولگرائی ناب، خبط سیاسی است

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آنهایی که به بهانه اصولگرایی ناب به دنبال حذف اصولگرایان به اعتقادخود به درجه ضعیف‌تر هستند دچار خبط سیاسی شده‌اند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که اصولگرایی در من خلاصه می‌شود و این منیت به ضرر ما بوده و خواهد بود.
به گزارش افکار به نقل از ایلنا، محمد نبی حبیبی صبح روز پنجشنبه در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: در شرایط حاضر موضوع وحدت بین نیروهای وفادار به انقلاب ویا به تعبیری تقویت این وحدت مهمترین موضوع روز تلقی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این ضرورت فقط ضرورتی انتخاباتی نیست، تصریح کرد: اگرچه موضوع وحدت بین نیروهای انقلاب در انتخابات اثر تعیین‌کننده دارد، اما این ضرورت نیاز دائمی انقلاب است ودر مقاطعی که تشتت در میان نیروهای انقلاب به وجود می‌آید، طمعه ورزی دشمنان بیشتر می‌شود.
دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی به اتفاقات پس از انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: حداقل سیئه فتنه‌گران و سران فتنه بعد ازانتخابات دهم ریاست‌جمهوری، ایجاد این امیدواری در دشمنان بود که کار نظام تمام شده است به صورتی که برخی دیپلمات‌های انگلیسی در اوایل سال گذشته به خصوص در روزهای پس از انتخابات کار نظام را تمام شده را تلقی می‌کردند و این خبط سیاسی سران انگلیس، فرانسه وآمریکا بود که وقتی عده‌ای به خیابان‌ها آمدند و ناامنی ایجاد کردند آنها کار نظام را تمام شده دانستند و در رسانه‌های خود با صراحت ازفتنه گران حمایت کردند.
حبیبی با تاکید بر نقش رهبری در جوامع گفت: اگر در جامعه‌ای یک رهبری ممتاز اعمال نشود، حضور مردم مشکلاتی را حل نمی‌کند و این دو لازم و ملزوم یکدیگر است. اگر مردم قرار است نقش خود را ایفا کند موکول به وحدت بین آنهاست.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش جامعتین برای وحدت اصولگرایان، اظهار داشت: اقدام مبارک جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز در مسیروحدت اصولگرایان با همت دو شخصیت برجسته این دو نهاد، مهمترین کار هفته‌های اخیر بود.
وی ادامه داد: از چندین ماه پیش ملاقات‌هایی بین جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز انجام شد و مقدمات وحدت اصولگرایان فراهم شد که نتیجه این تلاش‌ها دو جلسه مبارک شد۰ یکی جلسه‌ای که آقای احمدی نژاد از ۲۹ نفر از سران اصولگرا دعوت کردند و مقوله اصلی این جلسه بحثتقویت وحدت اصولگرایان بود که با حسن‌نیت کامل برگزار شد در پایان جلسه نیز خود آقای احمدی نژاد پیشنهاد دادند که آقایان عسگر اولادی، حداد عادل و ولایتی این جلسات را مدیریت و ادامه دهند که جلسات آنها ادامه دارد و نتایج آن نیز با آقای احمدی نژاد در میان گذاشته می‌شود.
حبیبی با بیان اینکه جامعتین در حال تدوین منشور اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: این منشور مجموعه‌ای ازدیدگاه‌های رهبری و نظرات اصولگرایان و جامعتین در مورد جریان اصولگرایی است و با تدوین این منشور چارچوب‌های اصولگرایی شفاف می‌شود تا وقتی می‌خواهیم بگوییم فلان تشکل یا شخص اصولگرا می‌باشد یا خیر در آن چارچوب مشخص شود.
وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند چون اهداف دشمنان در فتنه ۸۸ محقق نشد، پس خطر رفع شده است، ولی اینکه ما دشمنی را تمام شده تلقی کنیم خیال نادرستی است و دشمنان هرگز از خصومت با ما منصرف نمی‌شود، بلکه با تمهیدات جدید وارد میدان خواهند شد.
دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: رقبائی در مقابل اصولگرایان هستند که نظام و رهبری را قبول دارند ولی ممکن است اصولگرایی یا مثلاً موتلفه را قبول نداشته باشند، ولی گروه دیگری نیز در مقابل ما هستند که با دشمن همراهی کردند و عمله دشمن شدند که ما آنها را معاند می‌دانیم.
وی با طرح این پرسش که آیا حق داریم هرگونه رقیب جریان اصولگرا را معاند نظام بدانیم، تصریح کرد: این بی‌انصافی است ممکن است عده‌ای مقابل اصولگرایی باشند، ولی رهبری و نظام را قبول دارند و حق نداریم آنها را معاند بدانیم.
حبیبی تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند چون کار دشمن تمام شده است با این تحلیل اشتباه در پی ایجاد رقابت بین اصولگرایان هستند، ولی ما معتقدیم تفرق و رقابت بین اصولگرایان اشتباه محرز است.
حبیبی به شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای‌های دوم شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در آن شرایط که هم دولت و هم مجلس در دست دوم خردادی‌ها بود، غرور دولت آنها را به این نتیجه رسانده بود که اصولگرایان به طور کامل از صحنه سیاسی حفظ شده‌اند، براساس این تحلیل اشتباه وزن کشی سیاسی در بین دوم خردادی‌ها اتفاق افتاد. در همان زمان نیروهای اصولگرا با لیست‌های عمدتا واحد وارد میدان شدند و دوم خردادی‌ها در کمال تعجب پس ازپایان انتخابات دور دوم شوراها دیدند که حتی یک نفر از آنها نیز نتوانست وارد شورای شهر تهران شود.
وی ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم برخی اصولگرایان نیز داشتند مرتکب این اشتباه می‌شدند و دایره انتقاد، ‌اعتراض و تخطئه دولت را اینقدر گسترده کرده بودند که ما احساس خطر می‌کردیم. یادم می‌آید که با برخی از این دوستان تماس گرفتیم و گفتیم اگر نیروهای دوم خرداد با یک واحد نامزد در انتخابات حضور یابند و ما نیز در جبهه اصولگرایی به این نتیجه برسیم که آقای احمدی نژاد رای آور‌ترین نامزد است آن موقع چکار می‌کنید؟ آنهاجواب دادند در آن صورت از نامزد خود می‌خواهیم که صحنه را ترک کند وما معتقد بودیم که این حرف تنها شعاری زیباست.
دبیر‌کل موتلفه همچنین از دبیران استانی این تشکل که در جلسه حضور داشتند خواست دعوت از همه طیف‌های اصولگرا را در استان‌ها داشته باشند.
حبیبی در بخش دیگری ازسخنان خود خاطرنشان کرد: آنهایی که به بهانه اصولگرایی ناب به دنبال حذف اصولگرایان به اعتقادخود به درجه ضعیف‌تر هستند دچار خبط شده‌اند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که اصولگرایی در من خلاصه می‌شود و این منیت به ضرر ما بوده و خواهد بود.
وی با اشاره به محوریت روحانیت در مسیر وحدت اصولگرایان گفت: وقتی روحانیت محور باشد درجه‌ای از اطاعت شکل می‌گیرد و اگر روحانیت نباشد ممکن است اصولگرایان با طیف‌های مختلف نتواند مواضع خود را یکی کند و به اعتقاد ما اصولگرای منهای روحانیت یعنی اسلام منهای روحانیت و ما با محور روحانیت باید به وحدت برسیم و تمام انرژی خود را صرف این قضیه کنیم.
دبیر کل موتلفه به مساله هدفمندکردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت خصوصا دولت تا این تاریخ کارهای خوب و پیش‌بینی‌های مناسبی در مسیر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها داشته است و این طرح ضرورت اجتناب ناپذیر برای اقتصاد است وهرگز ضمانتی برای تداوم اقتصاد یارانه‌ای وجود ندارد و این اقتصاد یعنی اقتصاد لرزان در حال سقوط.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر هدفمند کردن یارانه‌ها با همین روند مدبرانه ادامه پیدا کند و دستگاه‌های اجرایی موظف به اطلاع رسانی تصمیمات و توجیحات به مردم شوند، بسیار مفید خواهد بود.
حبیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر برکناری متکی نیز گفت: در موضوع آقای متکی و دیگر دولت مردان این حق را برای رئیس‌جمهور قائل هستیم که همکاران خود را انتخاب کند، البته شیوه استفاده کردن از این حق مهم است.
وی ادامه داد: برداشت ما نسبت به عملکرد متکی مثبت است و علیرغم اینکه معتقد به داشتن حق رئیس‌جمهوردر برکناری و نصب افراد هستیم، اما به طور قطع با روش برکناری متکی موافق نبودیم و این خوب نیست که وی با اطلاع آقای رئیس‌جمهور در جایی مشغول مذاکره باشد و بعد مذاکره‌کننده به او بگویند که ازسمت خود برکنار شده است.
دبیر‌کل موتلفه در خصوص برکناری رئیس سازمان ملی جوانان نیز گفت‌: البته این برکناری مثل عزل آقای متکی غیر مترقبه نبوده است.
دبیرکل موتلفه در مورد برکناری همزمان۱۴ مشاور رئیس جمهور نیز گفت: در مورد مشاوران نیز کسی نمی‌تواند برای آقای رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کند، البته ممکن است برخی تصور کنند که جریانی در دولت به دنبال یک دست کردن مدیران است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ جریان سیاسی و فکری نمی‌تواند توقع داشته باشد آنچه که آن جریان خیال می‌کند باید به آن عمل شود ادامه داد: رئیس‌جمهور برای اینکه از این شائبه مبرا باشد باید مراقبت کند جریانی اطرف ایشان شکل نگیرد که در عزل و نصب‌ها تاثیر مستقیم داشته باشد و این توقع نیز از رئیس‌جمهور می‌رود که هیچ جریانی تصمیم گیرنده در عزل ونصب‌ها نباشد و شخص رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر باشد.
دبیر‌کل موتلفه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص تلاش‌ها برای حذف جریان اصلاح‌طلب در عرصه سیاسی کشور، گفت: ما با اصلاح‌طلبان در رقابت هستیم، ولی آنها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم یک گروه به بهانه اصلاح‌طلبی همراه فتنه گران بودند که آنها دشمن ما هستند و هیچ نظامی برای دشمن خود فرش قرمز پهن نمی‌کند.
وی ادامه داد: اما آیا اینکه هر اصلاح‌طلبی الزاما معاند نظام است؟ ما این را قبول نداریم. ممکن است طیفی در اصلاح‌طلبان اصولگرایان را نیز قبول نداشته باشند، ولی نظام قانون اساسی و ولایت فقیه و اطاعت از ولی فقیه را دردستور کار دارد و ما معتقد به حذف آنها نیستیم.
وی با اشاره به بیان شروط حضور اصلاح‌طلبان در عرصه که از سوی سید محمد خاتمی مطرح شده است نیز گفت: آقای خاتمی باید پاسخ دهد که ادعای تقلب در انتخابات که از سوی سران فتنه مطرح شده است را قبول دارد یا خیر و باید موضع خود را در این‌باره شفاف کند و ما معتقدیم سکوت در برابر این ادعا یعنی تایید تقلب در انتخابات و چنین شخصی چطور می‌تواند ادعای حضور در متن نظام را داشته باشد.
وی خطاب به خاتمی ادامه داد: یادمان نرفته که شما در برخی از راهپیمایی‌ها که به‌عنوان تقلب در انتخابات برگزار شده بود شرکت کردید. آقای خاتمی شتر سواری دولا دولا نمی‌شود.
پایان‌پیام