مناظره نادران با معاون احمدی نژاد


به گزارش افکار به نقل از خبرآنلاین، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده دیروز، امروز، فردا با بیان مطلب فوق و با اشاره به ضرورت برخورد با مفاسد اقتصادی با دستان پاک افزود: این موضوع در کلیت بحثمبارزه با فساد، همانند مثلی است که دانش آموزی به پدرش گفت من تنها یک نمره تک آورده ام و آن هم معدلم است!

وی به مساله تحقیق و تفحص از کارکرد دیوان محاسبات در زمان مجلس هفتم اشاره کرد و گفت: این تحقیق و تفحص مسیر طولانی ای را طی کرد تا با انجام آن متوجه شویم دیوان محاسبات در آن زمان چگونه عمل کرده است.

نماینده مردم تهران گفت: برخی اسناد و پرونده هایی به دست ما رسیده است که مشخص می کند دیوان محاسبات برخوردهای سیاسی و موردی با برخی پرونده ها داشته و در دعاوی شخصی وارد شده است.

وی در خصوص یکی از پرونده های مبهم توضیح داد: در زمان مجلس هفتم فردی در مسیر دادگاه های کشور ۴ میلیارد بدهی داشته و موضوع کاملا شخصی بوده است. اما در دیوان محاسبات وقت، شاکی را خواستند و گفتند شکایت را پس بگیر و فرد وقتی مقاومت کرده است، به دادستانی نامه نوشتند که ممکن است این فرد حق دولت را تضییع کرده باشد و بر همان اساس این فرد را به زندان انداخته و متهم اصلی با تبدیل وثیقه به قرار از زندان خارج شده و فرار کرده و به خارج از کشور می رود.

میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این گونه نگاه کردن به موضوع منصفانه نیست. خود نمایندگان مجلس به تحقیق و تفحص رای ندادند و وقتی که نظام درگیر کار مهمی نظیر هدفمندسازی یارانه ها است، طرح این موضوع انتخاب مسیر انحرافی است و طبیعی است که نمایندگان واکنش نشان می دهند و به طرح رای نمی دهند.

نادران نیز در پاسخ گفت: البته این شما معاون پارلمانی بودید که نمایندگان را به خط کردید تا تحقیق و تفحص رای نیاورد.

نماینده مردم تهران همچنین اذعان داشت: اساسی ترین نکته ای که در این بحثبنده پاسخ نگرفتم این است که آیا می توان با افراد فاسد به جنگ مفسدان برویم یا اینکه باید با دست های پاک و افراد دارای سلامت رفتاری به مبارزه با فساد برخیزیم.

میرتاج الدینی نیز در پایان تاکید کرد: نگاه دولت هم همین موضوع است و دکتر احمدی نژاد هم تلاشش در همین جهت بوده و خواهد بود.