به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در سی‌وپنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه نسبت به برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر کوتاهی نخواهد کرد، گفت: در همین زمینه شاهد بودیم که طی روزهای اخیر افرادی به مجازات رسیده و حتی فردی که در تاریخ ۱۶ تیر امسال جنایت فجیعی را در شاهرود رقم زده بود پرونده وی با فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم این فرد در تاریخ ۲۰ شهریور اجرا شد.

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای حکم اعدام به فرد دیگر در تهران گفت: قاچاقچیان مواد مخدر هم که مخصوصا در زمینه ماده مخدر شیشه فعالیت می‌کنند بدانند که نباید به فضاسازی مدعیان دروغین حقوق بشر دلخوش باشند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در تاریخ ۱۸ شهریور‌ حکم اعدام برخی از این قاچاقچیان در تهران اجرا شد که به خاطر قطعیت حکم می‌توانیم اسامی آنها را به همراه اتهاماتشان ذکر کنیم. ناصر جلیلی به اتهام حمل و نگهداری ۱۵۰ کیلو ۶۰ گرم شیشه، بهزاد نبوی به اتهام حمل و نگهداری ۱۵۲ کیلوگرم و حسین تقیان به اتهام مشارکت در نگهداری و حمل بیش از ۴۰ کیلوگرم شیشه به اعدام محکوم شده‌اند که هر سه نفر سابقه‌دار بودند.

وی ادامه داد: کاظم اصفهانی به اتهام مشارکت با حسین تقیان و سجاد صادق‌زاده به اتهام حمل و نگهداری حدود ۲۰ کیلوگرم شیشه به اعدام محکوم شدند. البته این میزان مواد مخدر مربوط به زمان دستگیری این افراد بوده است.

محسنی‌‌اژه‌‌ای در ادامه با اشاره به بنیاد حرفه‌آموزی زندانیان گفت: مسئولیت این بنیاد حرفه‌آموزی به زندانیان و رسیدگی به خانواده‌های نیازمند آنهاست و با توجه به تغییرات صورت گرفته در این بنیاد امیدواریم در آینده نتایج خوبی به دست بیاید.

دادستان کل کشور گفت: در یک سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار مدد‌جو در زندان‌های کشور در طرح حرفه‌آموزی شرکت کرده‌اند و در حال حاضر ۴۰ هزار نفر از آنها در زندان‌ها شاغل هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: به مسئولان این بنیاد گفتند این میزان اشتغال کم است و باید بیشتر شود. با شوخی از آنها پرسیدند آیا آمار شما هم این گونه است که یک ساعت فعالیت در هفته را اشتغال بدانید.