لزوم محکومیت توهین به پیامبر در سازمان ملل

به گزارش افکارنیوز،اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کند و از این جایگاه حرف‌های خود را به روسای کشورها و ملت‌های دیگر جهان برساند، بنابراین حضور رییس‌جمهور و شرکت وی در مجمع عمومی سازمان ملل محاسن زیادی دارد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران یادآور شد: مسائلی که در اجلاس و در حضور روسا، وزرا و کارشناسان ۱۲۰ کشور، از سوی ایران مورد بحثقرار گرفت، از جمله تغییر ساختار سازمان ملل، سوءاستفاده از حق وتو از سوی چند کشور، موضوع حقوق بشر، موضوع سوریه و فلسطین و همچنین مبارزه با تروریسم - که صهیونیست و استکبار جهانی مدعی آن هستند - از جمله بحث‌هایی است که در مجمع عمومی سازمان ملل نیز قابل طرح است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع بی‌حرمتی به اعتقادات ملت‌ها و مخصوصا مسلمان و همچنین اهانت به اسلام در قالب کاریکاتور، فیلم و کتاب از دیگر مواردی است که می‌طلبد تا به عنوان دغدغه‌های مردم ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان يادآور شد كه انتقال پيام مردم ايران به دولتها و ملتهاي ديگر اگرچه تاثيرات سريع و آني در ايجاد تغييراتي در جامعه جهاني نداشته باشد، اما در بلندمدت بسيار موثر خواهد بود.