نیروهای مسلح محبوب ملت ایران هستند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان صبح امروز جمعه در رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ملت ایران یک حادثه بزرگ و یک عامل شفاف‌ساز صحنه عمومی عالم و یک تجربه گرانقدر برای همه بشریت به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور بر همین اساس دفاع مقدس را صحنه‌ای دانست که به درستی و روشنی راه رسیدن به آرمان‌های بلند الهی و انسانی را در برابر بشریت قرار داد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما تنها دفاع از یک سرزمین، ملت و حتی یک مکتب نبود، تصریح کرد: باید گفت که دفاع مقدس دفاع از حیثیت انسان، شرف انسانی و حقوق همه ملت‌ها و مظلومان عالم بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: پس از سال‌ها استیلای خشن‌‌ترین دیکتاتوری وابسته به غرب، یک ملت مومن تحت رهبری یک مرد آسمانی قیام و با دست خالی بر همه قدرت‌های زورگو غلبه کرد و فریاد آزادی و توحید و عدالت سر داد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب ملت ایران یک خروش و خیزش نه تنها در برابر یک نظام وابسته دیکتاتور بلکه در برابر نظام سلطه بود که پشتیبان و حامی آن دیکتاتوری بود، گفت: در دوره دفاع مقدس نظام ضد بشری حاکم بر جهان همه ویژگی‌های خود را عیان کرد و در نقطه مقابل نیز ملت ایران همه داشته‌های تاریخی، عظمت‌ها و استعدادهای الهی خود را به صحنه آورد.

وی با بیان اینکه در یک طرف فریبکاری، ناجوانمردی و اقدامات ضد انسانی و در طرف دیگر مظلومیت، ایستادگی بر آرمان‌ها، اعتماد به خداوند و اتکا به قدرت ملی وجود داشت، افزود: همه ارزش‌های مورد ادعای مدیریت حاکم بر جهان در دوره دفاع مقدس رنگ باخت.

احمدی‌نژاد یادآور شد: کسانی که مدعی آزادی حقوق بشر و دفاع از امنیت بین‌الملل بودند همه شعارهای خود را زیر پا گذاشتند و به زشت‌ترین اقدامات ضد آزادی و امنیت بین‌الملل تن دادند؛ حمله شیمیایی به شهرها را توجیه کرده و از خشن‌ترین تهاجمات یک دیکتاتور شناخته شده حمایت کردند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت حاکم بر جهان در دوره دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داد، اظهار داشت: معلوم شد تمام شعارهای آنها دروغ است و تنها هدف سلطه بر جهان را دارند؛ آنها حتی استقلال یک ملت را هم به رسمیت نمی‌شناسند و همه شعارهایشان پای سلطه طلبی و منافع اقتصادی به راحتی قربانی می‌شود و ابتدایی‌ترین قوانینی را که خود درباره اسرای جنگی وضع کرده‌اند، زیر پا می‌گذارند.

وی بر همین اساس هدف نظام سلطه را حاکمیت بر جهان و چپاول نامحدود ثروت ملت‌ها دانست و یادآور شد: تحقیر و تضعیف ملت‌ها و جلوگیری از رشد و پیشرفت و اعتلای آنها هدف نظام سلطه است؛ اما در نقطه مقابل معلوم شد راه نجات بشریت ایستادن روی پای خود، اتکا به ایمان ناب، توکل بر خداوند و وحدت و انسجام است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اگر ملت‌ها اراده کنند، به خود متکی بوده و همدل باشند و از اقدامات اهریمنی حاکم بر جهان نهراسند پیروزی قطعی با آنها است و این وعده خداوند است؛ در دفاع مقدس نیروهای مسلح و بسیج مردمی ما تجلی این حقیقت بودند که با دست خالی در برابر پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا ایستادند و اراده خود را بر قدرت‌های طاغوتی تحمیل کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز هم نظام حاکم بر جهان همه هویت و هستی ملت‌ها را به تاراج می‌برند، اظهار داشت: کوچکترین عزت را برای ملت‌ها و از ناحیه مردم بر نمی‌تابند و در برابر پیشرفت علمی و فناوری آنها طراحی و توطئه می‌کنند و با فریبکاری به دنبال ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی هستند.

وی اضافه کرد: به دروغ شعار آزادی خواهی و پایبندی به آزادی اندیشه و بیان سر می‌دهند اما در برابر یک سؤال از حوادثتاریخی، با همه قدرت می‌ایستند و محققان تاریخی را سرکوب و آنها را زندانی می‌کنند و ملت‌ها را به واسطه یک سؤال تهدید می‌کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه اما در عین حال در برابر زشت‌ترین اهانت‌ها به مقدسات بشری و پیامبران الهی که بالاترین هدیه خداوند به بشریت هستند چنین رفتاری می‌کنند، گفت: این مسائل نشان دهنده فریبکاری آنها است؛ صهیونیست‌های بی‌فرهنگ برای نجات خود طراحی تفرقه می‌کنند؛ درگیری‌های قومی و مذهبی درست کرده و سردمداران نظام سلطه نیز تسلیم آنها بوده و اقدامات خبیثصهیونیست‌ها را توجیه می‌کنند.

وی راه رسیدن به کرامت، عزت، چشیدن حقیقت انسانیت و استمرار عدالت را همان راهی دانست که ملت ایران در دفاع مقدس انتخاب کرد و بیان کرد: امروز هم ملت فرهنگی ساز ایران با همان رویه‌، همدلی، خودباوری و احساس اعتماد به نفس و عزت ملی از کرامت انسانی، حقوق خود و عزت ملت‌ها و همچنین اجرا و اعمال عدالت در عرصه بین الملل صیانت می‌کند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مردانی مومن، نیک اندیش، مهربان، دلبسته به آرمان‌های الهی و ایستاده در راه تحقق این آرمان‌ها دانست و گفت: همه آموزه‌ها، تاکتیک‌ها و معرفی برنامه‌های این نیروها در جهت افزایش تعهد به ارزش‌های الهی، انسانی و دفاع از حقوق عمومی ملت‌ها در عرصه بین‌الملل و پافشاری به کرامت انسانی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیروهای مسلح دوست و محبوب ملت ایران و دوست ملت‌ها و صیانت کننده از حقوق اساسی ملت ایران هستند، اظهار داشت: نیروهای مسلح حتی در دوره دفاع مقدس تنها به دنبال آزادی سرزمین نبودند بلکه به دنبال رفع یک بلیه و برچیدن یک جرثومه از جان ملت‌ها بودند.

احمدی‌نژاد بر همین اساس یادآور شد: امروز هم ملت ایران مدافع همه مظلومان و پشتیبان استقرار عدالت و کرامت انسانی در همه جای عالم است؛ سلام و درود خداوند بر امام راحل، شهیدان، جانبازان و آزادگان، ملت‌ بزرگ ایران و نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران.

وی با تاکید بر اینکه راه روشن است و به فضل الهی آینده از آن ملتها، عدالت، عشق و محبت است خاطرنشان کرد: خداوند را سپاسگزاریم که نیروهای مسلح و بسیج تحت فرامین فرماندهی معظم کل قوا آماده صیانت از آرمانها و تمامیت و موجودیت ملت ایران و فرهنگ ناب الهی در عرصه جهان است.