برنامه‌های آخرین حضور احمدی نژاد در نیویورک

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، امسال نیز همانند دوره های گذشته محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد راهی مقر این سازمان در نیویورک می‌شود تا همراه روسای جمهور و نمایندگان بیش از یکصد و پنجاه کشور دنیا در این واقعه بین‌المللی حضور یابد.

این هشتمین سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک محسوب می شود و در هفت سال گذشته نیز وی به طور منظم در جلسات سالانه این سازمان بین‌المللی حضور پیدا کرده و موضوع هلوکاست، عدالت و امنیت جهانی و بحثیازدهم سپتامبر از مهمترین موضوعاتی بود که تا کنون از سوی رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس مطرح شده است.

*پرواز از مهرآباد، توقف در موریتانی

بنابراین گزارش، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر فردا(اول مهر) از طریق فرودگاه مهر آباد عازم نیویورک خواهد شد و سفر وی به این کشور بیش از یک هفته به طول خواهد انجامید.

احمدی نژاد در میانه سفر خود به این شهر در فرودگاه نوآکیشوت پایتخت موریتانی برای سوخت گیری توقف خواهد داشت و سپس عازم فرودگاه جان. اف. کندی نیویورک خواهد شد.

*اقامت در هتل واویک

محل اقامت رییس جمهور در شهر نیویورک هتل " واویک نیویورک " است. این هتل در سال ۱۹۲۶ ساخته شد و در خیابان ششم(منهتن) قرار دارد.

در طول اقامت احمدی نژاد در این شهر بیش از یکصد و پنجاه مامور آمریکایی حفاظت از وی را بر عهده خواهند داشت.

*حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

مهم‌ترین برنامه احمدی نژاد در این سفر سخنرانی در سازمان ملل متحد است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۲۵ سپتامبر شروع به کار خواهد کرد که سخنرانی سخنرانان آن بر طبق لیست و بر اساس حروف الفبا خواهد بود.

بر طبق زمان بندی صورت گرفته، سخنرانی احمدی نژاد در روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

احمدی نژاد در این سفر هم به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران حضور می‌یابد و هم ریاست جنبش عدم تعهد را عهده دار است که مهمترین موضوعات مورد نظر این گروه را در جامعه بین المللی مطرح خواهد کرد.

*دیدار با روسای جمهور سایر کشورها

دیدار با روسای جمهور کشورهای دیگر نیز از جمله مهمترین برنامه‌های احمدی‌نژاد در این سفر است که می‌توان به آن اشاره کرد. پیگیری ایده‌های مطرح شده از سوی رییس جمهور در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش نم مهمترین محورهای این گفتگوها خواهد بود.

*دیدار با گروه‌های مختلف آمریکایی

از جمله برنامه‌های ثابت رییس جمهور در سفر به نیویورک دیدار با گروه‌های مختلف آمریکایی اعم از دانشجویان، هنرمندان، نخبگان و همچنین اساتید دانشگاه‌ها در این کشور است؛ این در حالی است که تلاش‌های بسیاری از سوی محافل صهیونیستی برای مقابله با این ملاقات‌ها و عدم ارتباط مستقیم مردم آمریکا با احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد.

با این وجود نه تنها از تعداد گروه‌های متقاضی برای دیدار با رییس‌جمهور کاسته نشده است بلکه امسال گروه‌های متنوعی از جمله فعالان جنبش وال استریت با احمدی نژاد دیدار خواهند کرد.

این دیدارها علاوه بر خنثی کردن تبلیغات ضد اسلامی و ایرانی رژیم صهیونیستی علیه ایران، سبب به وجود آمدن ارتباطی مناسب با گروه‌های مختلف آمریکایی می‌شود.

*مصاف با رسانه های خارجی

مصاحبه با رسانههای خارجی گوناگون نیز از جمله برنامههای دیگر احمدی نژاد در سفر امسال است که هر ساله نیز به طور مستمر انجام می شد. امسال رییس جمهور با شبکه های مختلف جهانی از جمله CNN، CBS و راشاتودی مصاحبه خواهد کرد.مصاف گزارشگران زبده آمریکایی و رییس جمهور گاه صحنههای دیدنی را خلق کرده است که در عرصه رسانهای جاودان شده است.