کوثری: این مجلس فاصله زیادی با آرمان‌های انقلاب دارد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمد کوثری فرمانده اسبق لشگر ۲۷ محمد رسول الله و حسین مظفر رزمنده سال‌های دفاع مقدس شب گذشته با حضور در برنامه «دیروز، امروز، فردا» به بحثو تبادل نظر در مورد اتفاقات جنگ و وضع فعلی جنگ نرم پرداختند.

در ابتدای این برنامه حسین مظفر وزیر سابق آموزش پرورش با بیان خاطراتی از دوران جنگ گفت: من هنوز هم حاج محمد کوثری را فرمانده خودم می‌دانم و هر وقت وی را می‌بینم از دور ادای احترام می‌کنم.

کوثری هم در این مورد گفت: افتخار می‌کنم که در طول جنگ تحمیلی در خدمت آقای مظفر بودم که علی رغم مسولیتی که در آموزش پرورش استان تهران داشتند به صورت مستمر در جبهه ها حضور داشتند و از جهاد غافل نبودند.

کوثری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا با دسته‌بندی شهید باکری که می‌گوید یک عده مخالف گذشته خود می‌شوند، یک عده بی‌تفاوت و یک عده هم بر اصول پایبند می‌مانند و سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند موافق هستید، یادآور شد: هم بله و هم خیر. عده‌ای دراین تعریف می‌گنجند و عده‌ای هم خیر.

در ادامه برنامه کوثری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس فعلی را منطبق با آرمان های دفاع مقدس می‌دانید یا خیر خاطرنشان کرد: اگر بخواهم صادقانه پاسخ بدهم باید بگویم واقعاً اگر این مجلس نام مجلس جمهوری اسلامی را یدک نمی‌کشید پایم را آنجا نمی‌گذاشتم. این مجلس فاصله بسیار زیادی با آرمان‌های شهدا و انقلاب دارد. بگذارید آنچه در دل دارم را در دل خودم نگه دارم و بازگو نکنم.

" محسن رضایی در یکی از برنامه های «دیروز، امروز، فردا» گفته بود که یکی از دلایل پایان جنگ خستگی و دلزدگی مردم بود، در حالی که اصلاً این نظر را قبول ندارم. اسناد حرفم هم موجود است. بعد از خطبه‌های نماز جمعه‌ای که پیش از پذیرش قطعنامه و به امامت مقام معظم رهبری برگزارد شد، مردم دعوت ایشان برای حضور در جبهه ها را لبیک گفتند و جمعیت بی‌نظیری به جبهه ها اعزام شدند "

حسین مظفر هم که در عملیات مرصاد سه برادر خود را تقدیم انقلاب کرده ضمن مخالفت با نظر محسن رضایی گفت: «وقتی حتی بعد از قطعنامه و برای عملیات مرصاد جمعیت فوج فوج به جبهه می‌آمد چطور می‌توان گفت مردم خسته و دلزده بودند؟

کوثری صحبت‌های پایانی خود را به مقایسه وضع فعلی با روزهای جنگ اختصاص داد و تصریح کرد:: «وضعیت فعلی با زمان جنگ قابل قیاس نیست و امروز در زمینه‌های مختلف به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم و نسبت به آن دوران پیشرفت زیادی داشته‌ایم. به نظرم نسخه اصلی برای حل مشکلات فعلی فقط پایداری و استفاده از تجربیات دوران جنگ است. همه باید در کنار هم باشند و به خاطر پست و مقام با هم نجنگند. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند و متاسفانه خیلی از مسولان نسبت به آن بی توجه هستند هم با مقاومت امکانپذیر است.»

مظفر وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در مورد شرایط آن دولت گفت: «در آن دولت آنقدر بر سیاست تنش زدایی تاکید شد که خیلی از ارزش‌ها، آمال‌ها و اهمیت آنها کمرنگ شدند. من و بعضی دیگر از دوستان در جلسات هیات دولت مرتب تذکراتی را عنوان می‌کردیم اما گوش شنوایی نبود.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با بیان اینکه در آن زمان ما با آن اقدامات مخالفت میکردیم چراکه دوست نداشتیم چهره دولت لائیک ترسیم شود، افزود: عده غالبی که در دولت حضور داشتند میخواستند این موضوع محقق شود. نهایتاً هم دیدیم سرانجام دولت چه شد و نتیجه ضعفها و عقبنشینیها چیزی جز خداحافظی با مردم و طرد شدن از سوی آنها نبود. قاطبه مردم عزت ملی را میخواهند که این موضوع حاصل مقاومت، پایداری و ایستادگی خواهد بود.