به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس درباره هتاکی کاریکاتوریست روزنامه شرق به رزمندگان و شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: ما روزنامه شرق را یک روزنامه قلمداد نمی‌کنیم چرا که در حقیقت آنها ارگان یک خط منحط سیاسی در کشور هستند که به مناسبت‌های مختلف همنوایی با دشمنان انقلاب را در دستور کار خود دارند.

ذوالنور با بیان اینکه ارگان روزنامه شرق از جنس کسانی هستند که در زمان اصلاحات در روزنامه‌های زنجیره‌ای خود علیه همه ارزش‌های مردم موضع می‌گرفتند خاطرنشان کرد: آنها اصل قیام امام حسین(ع) را خشونت‌طلبی مطرح کرده و از هویت رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می‌کردند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اقدام اخیر روزنامه شرق نکته تازه‌ای نیست چرا که اینها مسیرشان اهانت به ارزش‌های مردم بوده است لذا این بار نیز به مردمی که ۲۳۰ هزار شهید داده و از جان خود مایه گذاشته‌اند اهانت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بی‌حیایی و بی‌شرمی روزنامه شرق باید حدی داشته باشد و اگر در سایه رافت اسلامی و فضای آزادی که برای اظهار‌نظر وجود دارد زندگی می‌کنند باید حیا داشته باشند.

ذوالنور از دستگاه قضایی و وزارت ارشاد به عنوان نهادهایی که باید در جایگاه مدعی‌العموم وارد صحنه شوند نام برد و افزود: در جایی که اعتقادات و ارزش‌های مردم مورد هدف قرار گرفته و حیثیت و عزت ملت ایران خدشه‌دار شده قوه قضائیه باید با قاطعیت با این هتاکان برخورد کند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه طبق قانون اگر کسی به کارگر شهرداری توهین کند بین ۲ ماه تا ۳ سال مجازات حبس دارد تصریح کرد: بنابراین تکلیف کسی که به صدها رزمنده که شیره جان مردم بوده‌اند اهانت می‌کند مشخص است و قاضی پرونده باید بالاترین مجازات را برای این هتاکان در نظر بگیرد.

وی توقیف و تعطیلی روزنامه شرق را حداقل‌ترین توقع مردم در برخورد با این اهانت بی‌شرمانه عنوان کرد.

ذوالنور همچنین گفت: با تمام کسانی که در انتشار این کاریکاتور دخالت داشته و شخص کاریکاتوریست به عنوان عامل اصلی این هتاکی که مشخص است از مشکلات عدیده ذهنی، فکری و سیاسی رنج میبرد باید برخورد قاطعی صورت گیرد.