به گزارش افکارنیوز،مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه هتاک شرق به فارس گفت که برای ادای توضیح درباره کاریکاتور روز گذشته روزنامه متبوعش به دادستانی تهران رفته است.

وی در عین حال به دلیل حضور در دادستانی نسبت به احضار یا بازداشت هادی حیدری کاریکاتوریست هتاک روزنامه شرق اظهار بی اطلاعی کرد.

مدیرمسئول روزنامه شرق در خصوص کاریکاتور روز گذشته این روزنامه با تأکید بر اینکه در این کاریکاتور هیچ نمادی از دفاع مقدس و رزمندگان وجود ندارد، تحلیل ها و برداشت‌های صورت‌گرفته درباره این طرح را نادرست و غیر واقعی دانست.

رحمانیان تصریح کرد: من ۱۸ ماه سابقه حضور در جنگ دارم و در روزنامه شرق نیز به کرات درباره دفاع مقدس مطلب نوشته‌ایم و هرگز اجازه نمی دهم به رزمندگان اهانت شود چون در آن صورت خود من هم مخاطب توهین خواهم بود.



روز گذشته روزنامه شرق با انتشار کاریکاتوری، افرادی را با پس زمینه غروب آفتاب و شامگاه نشان داد که در یک صف قرار گرفته و با سربند در حال بستن چشمان یکدیگر هستند.

انتشار این کاریکاتور، واکنش های زیادی را برانگیخته و تذکرات برخی نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و رزمندگان را در پی داشته است و وزیر ارشاد نیز خواستار توقیف سریع این روزنامه شده است.