پارس- همواره بشر برای اداره خود و پیمودن راه سعادت به مبشر و راهنما نیاز داشته است و خداوند به همین دلیل پیامبرانی را برای هدایت بشر برگزیده است.

هیچ عقل سلیمی نیز نمی پذیرد که بشر بی هدف و بدون دلیل بوجود آمده باشد و به همین دلیل نمی توان قبول کرد که خداوند از خلقت آدم هدفی نداشته باشد فلذا بدیهی است که برای رسیدن به این هدف و هدایت بشر خداوند مامورانی را برای او بفرستد.

این ماموران اگر چه همواره در طول تاریخ مورد آزار جاهلان و ناآگاهان بوده اند اما بدون تردید هیچ عقل سالمی نمی تواند بپذیرد که بشر بدون راهنما می تواند راه سعادت و درستی را بپیماید.
اکنون این سوال مطرح است که چرا برخی از جاهلان به خود اجازه می دهند رسولان و فرستادگان خداوند را مورد اهانت قرار داده و به خود اجازه توهین به مقدسات انسانها را بدهند.

این که این موضوع را به آزادی بیان تعبیر کنیم کاملا غلط است و اساسا این نظریه که می توان به پیامبر خداوند که فرستاده بر حق خالق انسانهاست تحت لوای آزادی بیان هر عملی را منتسب کرد مورد پذیرش نیست.

در حقیقت این حکم برای همه فرستادگان خداوند صادق است و متاسفانه برخی روحانیون ادیان دیگر در کشورهای غربی در برابر توهین ها به حضرت مسیح نیز ساکت مانده اند و به عنوان مثال در برخی موارد که با ساخت فیلمهای مختلف حضرت عیسی مورد توهین قرار گرفته است بزرگان کلیسا واکنش درخوری نداشته اند.

شاید برای آنها دین از سیاست و اقتصاد و اجتماع جدا باشد اما برای مسلمانان دین همان آداب زندگی است و زندگی متشکل از ابعاد مختلفی چون اجتماع, اقتصاد, سیاست, روانشناسی, تربیت و … است لذا توهین به پیامبر خداوند توهینی بزرگ محسوب می شود که نباید کسی جرات آن را به خود بدهد.

عجیب تر آنکه در کشورهای غربی توهین به پیامبران خدا مصداق آزادی بیان است اما سوال در مورد هلوکاست جرم محسوب می شود یا این که در آمریکا کسی حق ندارد علیه اسراییل موضع بگیرد یا روابط دو کشور را زیر سوال ببرد.

به باور ما آزادی حدودی دارد که باید رعایت شود و کسی نمی تواند به بهانه آزادی هر رفتار وقیحانه ای را از خود بروز داده و هر توهینی را به دیگران روا بدارد به خصوص آنکه این توهین به بهترین خلق خدا یعنی رسول گرامی اسلام باشد.

از این منظر یکی از خبرنگاران پایگاه خبریپارسمتعهد می شود به هر کس که فتوای امام راحل در مورد سلمان رشدی را اجرا کرده یا سازنده فیلم موهن را به قتل برساند مبلغ یکصدهزار دلار به عنوان هدیه پرداخت کند.
این اعلام به منزله یک تعهد مالی رسمی است و قطعا در صورت اجرای حکم خداوند در خصوص توهین کنندگان به پیامبر گرامی اسلام به مجری حکم پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است اگر مجری پس از اجرای حکم به هر نحو به شهادت برسد خانواده وی از این مبلغ بهره مند خواهند شد.
آنچه مسلم است اجر انجام حکم خداوند با مبالغ مالی جبران نخواهد شد اما شاید این مبلغ بخشی از زحمات آنها را در دنیا جبران کند.

ولئِن سألْتهم من خلق السماواتِ والْأرْض لیقولن الله قل أفرأیتم ما تدعون مِن دونِ اللهِ إنْ أرادنی الله بِضر هل هن کاشِفات ضرهِ أو أرادنی برحمة هل هن ممْسکات رحمتهِ قل حسبی الله علیه یتوکل المتوکِلون