به گزارش افکارنیوز، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه در کشور برنامه‌های بالادستی وجود دارد، گفت: یکی از بندهای برنامه پنجم، استفاده از ظرفیت اضافه برای جذب «دانشجوی پولی» را مجاز شمرده است؛ این قانونی است که شورای نگهبان روی آن صحه گذاشته و اشکالی به آن نگرفته است.

وی اضافه کرد: ما باید مدافع قانون باشیم اما اگر مشاهده کنیم این قانون، اشکال دارد باید دوباره به صحن علنی مجلس بیاید و عوض شود؛ البته اگر برنامه پنجم بخواهد در مجلس تغییر پیدا کند، بایستی دوسوم نمایندگان به آن رای دهند که جمع این مقدار رای، کار آسانی نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست‌ها‌ی مربوط به جذب «دانشجوی پولی» را باید وزارت علوم مشخص کند، تصریح کرد: وزیر علوم می‌تواند روی این موضوع نظر دهد که کدام دانشگاه می‌تواند دانشجوی اینچنینی بگیرد و کدام دانشگاه نباید بگیرد.

زاهدی ادامه داد: ما چون مجری قانونیم، به دنبال اجرای آن هستیم و دیگر نمی‌توانیم وارد جزئیات شویم.

وی با تاکید بر اینکه یقینا فارغ‌التحصیلان پولی دانشگاه تهران کیفیت بهتری از بسیاری از دانشگاه‌های دولتی دارند و مسلما دانشجو ضرر نخواهد کرد، اظهار داشت: البته اگر اینها را با دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه می‌شوند مقایسه کنیم، مطمئنا کیفیت اینها پایین‌تر است.

زاهدی در پایان تاکید کرد که اگر جایی ما احساس خطر کنیم یقینا در مجلس این موضوع را بررسی میکنیم.