به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، محمود احمدی‌نژاد امروز سه شنبه در ابتدای کنفرانس خبری با رسانه های داخلی و خارجی با اشاره به شرایط امروز جهان و ایران گفت: امروز جهان در آستانه تحولات بزرگی است و جامعه بشری از یک دوره آماده ورود به دوره دیگر می‌شود و همه مناسبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال تغییر و تحول است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران نقش مهمی در مدیریت این تحولات دارد گفت: در طول چند هزار سال راه ملت ایران با تکیه بر عدالت و دوستی بین انسان‌ها بوده و و ملت ما بر این اصول تکیه داشته و به دنبال عزت و پیشرفت برای همه ملتها بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: ‌ وقتی عدالت بر پا شود همه فاصله‌ها فخرها و کینه‌ها برطرف شده و فضائل انسانی به کمال خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه حرکت ملت ایران به سمت قله‌های پیشرفت با سرعت بالایی است، گفت: ‌ هر روز اخبار زیادی از پیشرفت‌های ملت ایران در عرصه‌های علمی و فناوری منتشر می‌شود، باید به سمتی برویم که دیگر اخباری از مشکلات و محرومیت‌ها منتشر نشود.

احمدی نژاد برگزاری اجلاس سران عدم تعهد و سفر به مجمع عمومی سازمان ملل را به عنوان دو رخداد مهم در روزهای اخیر خواند و گفت: اجلاس عدم تعهد با حضور ۱۲۰ کشور برگزار شد و کشورهای عضو برای استقرار نظم جدید و مشترک جهانی به وفاق دست یافتند و ادبیات جدیدی تولید شد که یار و یاور ملت‌ها برای استقرار نظم جدید است.

وی ادامه داد: نمایندگان ملت ایران با سرافرازی و هوشمندی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردند و پیام ملت ایران را به گوش جهانیان رساندند.

احمدی نژاد تصریح کرد: جهت استقرار نظم جدید جهانی باید تعریف جهانی از انسان و ارتباطات بین‌المللی ایجاد شود، ملت ایران در این راستا پیشگام است.

وی ادامه داد: بدخواهان ملت ایران قریب ۶۰ سال است که به طور مستقیم در برابر ملت ایران قرار گرفتند و در هر مقطعی از زمان فشارهایی را به ملت ایران وارد می‌کنند تا علاوه بر چپاول ملت ایران از پیشرفت آنها جلوگیری کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این حوادث مقطعی است و ملت ایران با سرافرازی از این چالش ها عبور میکند و راه خود را با سرعت ادامه خواهد داد .