شتر خانه‌ات و بند کفش تو، از تو با ارزش‌تر است

افکارنیوز _گروه اقتصادی: نمایندهای میگوید قیمت دلار را سه صرافی در دوبی برای ما تعیین میکنند. رئیس دولت میگوید قیمت ارز را چند دلال سرچهارراهها با داد و فریاد بالا و پایین میکنند. دیگری میگوید اخلالگران باعث تغییرات و نوسانات قیمت ارز هستند. کارشناسان میگویند رفتارهای اقتصادی دولت کارشناسی نیست برای همین ضربه دیدیم!

در هر صورت هر چه که هست نظر آخری درست نیست چرا که نظرات کارشناسی و تصمیمات آکادمیک زمانی جواب می‌دهد که تنها عوامل طبیعی دخیل در وضعیت باشند نه دست‌های انسانی!

هر چه که هست در این اوضاع و احوال بیشتر باید برای آن‌هایی دل بسوزانیم که با بیماری و بیمارستان دست به گریبانند. سرطانی‌هایی که باید هر هفته آمپول ۲۵۰ هزار تومانی را یک میلیون تومان خریداری کنند و ….

همیشه پای خیانت در میان است. حالا چه آن‌هایی که اخلال‌گر نامیده می‌شوند و البته بازداشت و چه در سطوح کلان‌تر که افرادی چون احمد توکلی و الیاس نادران دست به افشاگری آن‌ها می‌زنند.

در نهج البلاغه، نامه ۷۱ امام علی علیه اسلام به " سرزنش از خیانت اقتصادی " مشهور
است. در این نامه که خطاب منذر بن جارود عبدی نوشته شده، آمده است:

پس از یاد خدا و درود! همانا، شایستگی پدرت مرا نسبت به تو خوشبین، و گمان کردم همانند پدرت می‌باشی، و راه او را می‌روی. ناگهان به من خبر دادند که در هواپرستی چیزی فروگذار نکرده و توشه‌ای برای آخرت خود باقی نگذاشته‌ای، دنیا خود را با تباه کردن آخرت آباد می‌کنی و برای پیوستن با خویشاندانت از دین خدا بریده‌ای، اگر آنچه به من گزارش رسیده، درست باشد، شتر خانه‌ات و بند کفش تو، از تو با ارزش‌تر است و کسی که همانند تو باشد، نه لیاقت پاسداری از مرزهای کشور را دارد و نه می‌تواند کاری را به انجام رساند، یا ارزش او بالا رود یا شریک در امانت باشد یا از خیانتی دور ماند پس چون این نامه به دست تو رسد، نزد من بیا. انشالله.

(منذر کسی است که امیرمومنان درباره او فرمود: آدم متکبری است، به دو جانب خود مینگرد و در دو جامه که بر تن دارد میخرامد و پیوسته بر بند کفش خود میدمد که گردی بر آن ننشیند)