به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محسن رضایی در حاشیه همایش «فناوری‌های جدید در ساخت تجهیزات پزشکی و دارویی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دلیل نوسانات ارزی، ترکیبی از چند عامل است؛ تحریم‌های اقتصادی، ضعف‌هایی که در کنترل این مساله از سوی مسئولان وجود دارد و هول و هراسی که در جامعه به وجود آمده است.

وی افزود: خوشبختانه دولت کارهایی را شروع کرده که باید منتظر آثار آن باشیم. این اقدامات موجب جلوگیری از بالا رفتن قیمت ارز می‌شود اما اینکه قیمت ارز به حالت اولیه بازگردد نمی‌توان با قطعیت چنین نظری داد. به هر حال امیدواریم دولت با جدیت بیشتری کارهایی را که شروع کرده است ادامه دهد تا نگرانی‌هایی که در این زمینه به وجود آمده برطرف شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره منازعات برای مشخص شدن عامل اصلی نوسانات بازار ارز اظهار کرد: بدترین کار این است که در یک حادثه‌ای که روی داده است به جای تواضع همه یکدیگر را مقصر بدانند و مشکلات را به گردن دیگری بیندازند. مرام انقلابی و اسلامی و عقل ایجاب می‌کند که ما به جای این منازعات به دنبال حل مشکلات باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: منازعه بر سر مسایل ارزی به وجود آمده تنها نااطمینانی‌ها را بیشتر می‌کند و هیجانات را افزایش می‌دهد و خود این هیجانات باعثافزایش نوسانات ارزی می‌شود؛ در حالی که در شرایط کنونی، جامعه نیازمند آرامش است.

وی ابراز عقیده کرد: منازعات در شرایط کنونی، پیاده‌نظام تحریم‌کنندگان ایران است. دولت و مجلس باید تلاش کنند تا محیط کسب و کار به ثبات برسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال ایسنا درباره حوادثمرزی ترکیه و سوریه در چند روز گذشته نیز تصریح کرد: حوادثی که بین ترکیه و سوریه شاهدیم از دخالت‌هایی نشات می‌گیرد که دولت ترکیه از نزدیک به یک سال و نیم گذشته در سوریه آغاز کرده است.

وي گفت: بهتر است اين دو كشور مسايل خود را به طور دوستانه حل و فصل كنند زيرا منازعه ميان آنان به نفع هيچكدام نخواهد بود.