به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، حسن زمانی مشاور لاریجانی در مصاحبه با یک روزنامه زنجیره ای گفته است: هنوز در این مقطع زمانی از سوی لاریجانی هیچ صحبت یا اظهارنظر رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح نشده است و هنوز مشخص نیست که آیا در این مورد، تصمیم گیری می کند یا خیر.

وی در عین حال می گوید: نباید از این نکته غافل بود که بهترین گزینه موجود برای این امر خطیر در شرایط فعلی کشور آقای لاریجانی است. او با داشتن سابقه دو دوره ریاست مجلس و بیش از ۳۰ سال سابقه کار اجرایی در کشور و همچنین تعامل مثبتی که با دلسوزان نظام و انقلاب دارد، می تواند بهترین گزینه برای انتخابات باشد تا در کشور وحدت لازم را برقرار کند. البته باز هم تاکید می کنم که رئیس مجلس در مقطع کنونی هنوز هیچ اظهارنظری نکرده است و حتی در گذشته نیز بارها اعلام کرده بود قصد ورود به عرصه انتخابات را ندارد.

زمانی این را هم گفته که از سوی سایر اصولگرایان اسامی متفاوتی به عنوان کاندیدا برای انتخابات مطرح شده که هنوز سرنوشت بیشتر آن ها همچون کاندیداتوری آقای لاریجانی مبهم است اما بدون شک، باید گفت که اگر بخواهیم در میان تمام گزینه هایی که چه در میان اصولگرایان و چه در میان اصلاح طلبان مطرح شده است مقایسه ای در مورد قابلیت ها و سوابق آنان انجام دهیم، آقای لاریجانی ۱۰ به یک جلوتر از همگی آنان است که این برتری ها نیز همگی به علت داشتن یک سابقه درخشان در کارنامه وی است. از همین روست که این تاکید وجود دارد که باید به کاندیداتوری علی لاریجانی بیشتر و عمیق تر فکر کرد چرا که گزینه بهتر از وی وجود ندارد. البته باید منتظر تصمیم گیری رئیس مجلس برای انتخابات بمانیم.

در همین حال کاظم جلالی نماینده شاهرود و رئیس فراکسیون رهروان اعلام کرده که «لاریجانی کاندیدای بالقوه این فراکسیون می باشد و نظر فراکسیون بر روی ایشان است». علیرضا منادی دیگر عضو فراکسیون رهروان نیز می گوید «راستش را بخواهید ته دل فراکسیون با آقای لاریجانی است و اعضا دوست دارند آقای لاریجانی به میدان بیاید.»
وی اضافه کرد: «آقای لاریجانی گزینه اصلی فراکسیون رهروان ولایت برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است ولی خودش قبول نمی کند که بیاید و می گوید نمی خواهم بیایم.»
منادي در پاسخ به اين كه آيا فراكسيون رهروان ولايت مجلس، براي انتخابات كانديدا معرفي مي كند، گفت: فراكسيون رهروان ولايت قطعاً كانديدا معرفي مي كند، رهروان ولايت بزرگترين فراكسيون مجلس است و دو سوم نمايندگان يعني ۲۱۰ نفر از نمايندگان عضو اين فراكسيون هستند.